כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
התגובות במערכת הפוליטית

סערה בעקבות שיחת נתניהו - ביידן: "להתפכח מהקונספציות"

אחרי שנשיא ארה"ב ביידן אמר כי הוא לא שולל הקמת מדינה פלסטינית גם תחת שלטונו של נתניהו, חברי הקואליציה הבהירו כי המהלך אינו אפשרי. סמוטריץ' טען: "יש בישראל הסכמה רחבה נגד זה, זו דחיפה לטבח הבא"

סערה בעקבות שיחת נתניהו - ביידן: "להתפכח מהקונספציות"
בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי השיחה עם ראש הממשלה נתניהו ודברי נשיא ארה"ב ביידן כי הוא לא שולל הקמת מדינה פלסטינית גם תחת שלטונו של נתניהו, בגוש הימין מגיבים ושוללים את האפשרות הזו.

יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב: "יש בישראל הסכמה רחבה נגד מדינה פלסטינית וחלוקת הארץ. ידידיה של ישראל צריכים להבין שהדחיפה להקמת מדינה פלסטינית היא דחיפה לטבח הבא חלילה ולסיכון קיומה של מדינת ישראל. כמו שקרה בישראל, גם בבית הלבן צריכים להתפכח מהקונספציות שהובילו לאסון הלאומי של ישראל".

שר האנרגיה אלי כהן אמר: "הקמת מדינה פלסטינית היא פרס לטרור וסכנה למדינת ישראל. זה יעודד רצח יהודים ויתן רוח גבית לציר הרשע של איראן. לא ניתן את ידינו לכך!".

שר התרבות מיקי זוהר הגיב: "דמם של אחינו ואחיותינו לא נשפכו כדי שהפלסטינים יקבלו פרס וכדי שנסכן את עתידנו בארצנו. ‏אני אומר באופן ברור לכל מי שתקוע עדיין בשישה באוקטובר: לא ניתן ידינו לעולם להקמת מדינה פלסטינית. ‏זאת המחויבות שלנו כלפי הנרצחים הקדושים והנופלים הגיבורים".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת הקבינט המדיני בטחוני תא״ל (במיל׳) מירי רגב כתבה: "מדינה פלסטינית = ניצחון לטרור. נמשיך בלחימה, נחזיר את החטופים ונחסל את החמאס".

ח"כ טלי גוטליב הפנתה את הביקורת לעבר נתניהו וכתבה: "אדוני ראש הממשלה. לא תהיינה 2 מדינות! למה? כי לפי האתוס הפלסטיני מהנהר לים יש רק מדינה אחת והיא פלסטין 'והאויב הציוני' בים. אם שכחת את הרעיון של החמאס והג'יהאד קיבלנו תזכורת מחרידה ב-7.10. השיחות בינך לבין ביידן הן לא בסודי סודות. לא תוכל לומר דבר והיפוכו!".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, לראשונה מזה כחודש. במהלך השיחה דנו השניים בלחימה בעזה, באפשרות לעסקת חטופים וגם בנושא המדינה הפלסטינית.

ב-CNN דווח לאחר השיחה כי נתניהו אמר לביידן במהלך השיחה כי הוא אינו פוסל באופן מוחלט את רעיון המדינה הפלסטינית. בדיווח צוטט מקור המעורה בפרטי השיחה מסר כי השניים דנו על תכונותיה של מדינה פלסטינית עתידית שכזו, אם תוקם. 

בתגובה לדיווח הוציאה לשכת ראש הממשלה הודעה חריגה בשבת בה נכתב: "בשיחתו אמש עם הנשיא ביידן חזר ראש הממשלה בנימין נתניהו על עמדתו העקבית מזה שנים, שאותה אף ביטא במסיבת עיתונאים יום קודם לכן: אחרי חיסול חמאס ישראל חייבת להישאר בשליטה ביטחונית מלאה ברצועת עזה כדי להבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל, ודבר זה מתנגש עם הדרישה לריבונות פלסטינית".

ראש הממשלה נתניהו אמר במסיבת העיתונאים שערך ביום חמישי: "בכל הסדר בעתיד הנראה לעין, ישראל חייבת לשלוט על כל השטח מערבית לירדן. זה מתנגש עם רעיון הריבונות, ואני אומר את זה לאמריקנים. ראש ממשלה בישראל צריך להיות מסוגל להגיד לא גם לטובי הידידים שלנו".

הנשיא ביידן אמר הלילה בתדרוך לכתבים כי הוא אינו שולל הקמה של מדינה פלסטינית גם תחת שלטון נתניהו. "יש כמה סוגי פתרונות של שתי מדינות". "יש מספר מדינות שחברות באו"ם ועדיין אין להן צבאות משלהן, ולכן אני מאמין שיש דרכים בהן זה יוכל לעבוד".

מלחמת חרבות ברזל ג'ו ביידן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד