ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בנאום בספרד

האיחוד האירופי: ייתכן שיהיה צורך לכפות על ישראל מדינה פלסטינית על ישראל

הדיפלומט הבכיר של האיחוד האירופי אמר כי ייתכן שיהיה צורך לכפות מדינה פלסטינית על ישראל. ארה"ב אומרת כי 'אין דרך' להבטיח את ביטחון ישראל ללא מדינה פלסטינית

האיחוד האירופי: ייתכן שיהיה צורך לכפות על ישראל מדינה פלסטינית על ישראל
ג'וזף בורל בעוטף עזה צילום: האיחוד האירופי

ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, אמר כי הפתרון היחיד לסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא הקמת מדינה פלסטינית. הוא הציע כי ייתכן שיהיה צורך "לכפות מבחוץ על כך", ללא הסכמת ישראל.

בורל, בנאום באוניברסיטת ויאדוליד בספרד, אמר כי ללא התערבות בינלאומית, "ספירלת השנאה תמשיך דור אחר דור", כך על פי כלי תקשורת ספרדיים.

"הצדדים מתנגדים מכדי שיוכלו להגיע להסכם באופן אוטונומי", אמר בורל. "אם כולם בעד הפתרון הזה, הקהילה הבינלאומית תצטרך לכפות אותו".

מוקדם יותר, דובר משרד החוץ האמריקאי, מתיו מילר, אמר כי "אין דרך" לפתור את האתגרים הביטחוניים ארוכי הטווח של ישראל באזור ואת האתגרים לטווח הקצר של שיקום. מילר אמר שלישראל יש הזדמנות מכיוון שמדינות האזור מוכנות לספק הבטחות ביטחוניות לישראל.

הלחץ הבינלאומי לקידום פתרון שתי המדינות התגבר בעקבות התקפות חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר ומלחמת ישראל-חמאס בעזה.

ה'טיימס אוף ישראל' דיווח כי ישראל חוששת שכל הישג לפלסטינים בעקבות ה-7 באוקטובר רק ישרת את חמאס וקיצונים אחרים כי זה ייראה כניצחון, ותהווה הוכחה שאלימות וטרור יביאו לתוצאות.

 

חמאס ארצות הברית האיחוד האירופי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד