ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
בארה"ב חוששים מהסלמה

בכירים ישראלים: הזמן לדיפלומטיה אוזל מול חיזבאללה

שליח הבית הלבן עמוס הוכשטיין הגיע לביירות בשבוע שעבר כדי להעביר את הצעתה של ישראל לפתרון ראשוני לסכסוך. ישראל תמתין עד סוף ינואר במטרה להגיע להסכם עם לבנון

בכירים ישראלים: הזמן לדיפלומטיה אוזל מול חיזבאללה
מלחמת חרבות ברזל צילום: דוד כהן, פלאש 90

בזמן שישראל מדללת כוחות עזה, בכירים ישראלים מזהירים שהזמן לדיפלומטיה אוזל מול חיזבאללה.

ישראל הודיעה לארה"ב בסוף דצמבר כי אם לא ניתן יהיה להגיע להסכם ארוך טווח עם לבנון במהלך השבועות הקרובים, ישראל תחריף את המאבק שלה עם חיזבאללה - תרחיש שממשל ביידן ואירופה מנסים למנוע, כך על פי דיפלומט מערבי ושלושה פקידים לבנונים, ששוחחו עם ה'ווושינגטון פוסט'.

על פי גורמים המכירים את השיחות, ישראל תמתין עד סוף ינואר במטרה להגיע להסכם.

הישראלים לא הציגו "דד-ליין קשה" למתי הם יגבירו את המערכה הצבאית שלהם נגד חיזבאללה, אמר בכיר אמריקאי ל"וושינגטון פוסט", אך הוא הודה שהחלון למשא ומתן הולך ומצטמצם.

בתגובה לשאלות לגבי דרישות ישראל, אמר ליאור חייט, דובר משרד החוץ לעיתון: "העמדה הישראלית היא שאנחנו מעדיפים פתרון דיפלומטי, ואם לא יתאפשר פתרון דיפלומטי, נצטרך לפעול בעצמנו".

שליח הבית הלבן עמוס הוכשטיין הגיע לביירות בשבוע שעבר כדי להעביר את הצעתה של ישראל לפתרון ראשוני לסכסוך. ההצעה, כפי שתוארה על ידי גורמים רשמיים לבנונים והדיפלומט המערבי, קוראת לחיזבאללה להסיג את אנשיו כמה קילומטרים צפונה ולצבא לבנון להגביר את נוכחותו באזור, תוך יצירת אזור חיץ דה פקטו בין החמושים לבין הגבול הישראלי.

מנהיגי חיזבאללה אינם רוצים מלחמה מלאה עם ישראל, אמרו שני פקידים אמריקאים לעיתון, אך ייתכן שהם מתנגדים לכריתת הסכם על הגבול בזמן שמאות פלסטינים עדיין נהרגים מדי יום בעזה.

השיחות בראשות הוכשטיין מספקות מפת דרכים ששני הצדדים יוכלו להסכים לגביה ברגע שהלחימה בעזה תירגע, אמרו הגורמים.

 

 

לבנון חיזבאללה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד