כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"חילל" 16 בתי עלמין"

דיווח: צה"ל מוציא גופות מבתי קברות בעזה

בארה"ב התפרסם תחקיר לפיו צה"ל "חילל" 16 בתי קברות ברצועת עזה - והעלים מחלקם גופות. בצה"ל הגיבו כי הגופות נלקחות "רק על סמך מודיעין" וכדי לאתר שרידי חטופים שנחטפו

דיווח: צה"ל מוציא גופות מבתי קברות בעזה
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

תחקיר ב-CNN מאשים את ישראל בהשחתת בתי עלמין ברצועת עזה: "הצבא הישראלי חילל לפחות 16 בתי קברות במתקפה הקרקעית שלו בעזה". לפי התחקיר, הצבא הותיר מצבות הרוסות, אדמה חרוכה. יחד עם זאת במקרים מסוימים הוצאו גופות מבתי העלמין.

לפי התחקיר, צה"ל השתמש בחלק מבתי קברות כעמדות צבאיות, ודבר זה הוכח מניתוח של CNN של תמונות לוויין וסרטונים. בשכונת שג'עייה ניתן היה לראות כלי רכב צבאיים ישראלים במקום בו עמד בית הקברות, זאת כאשר לפי דיווחים החלק המרכזי של בית הקברות שג'עייה נוקה עוד בטרם המלחמה.

דובר הפת"ח בעזה אמר כי "כוחות הכיבוש השמידו את בתי העלמין. הסצנות נוראיות. אנחנו רוצים שהעולם יתערב כדי להגן על אזרחים פלסטינים".

מומחי משפט בינלאומי טענו כי חילול שטחי קבורה נוגד את אמנת רומא. מומחה למשפט בינלאומי אמר כי "יש משמעות סמלית ענקית לתפיסה שאפילו המתים לא נשארים בשלום. המשפט ההומניטארי הבינלאומי מגן על כבודם של אנשים שנמצאים מחוץ ללחימה או לקרב, וההגנה הזו לא מסתיימת כשהם מתים".

דובר צה"ל מסר בתגובה לתחקיר הנרחב כי לצה"ל אין ברירה אלא לתקוף בבתי קברות משום שחמאס משתמש בהם למטרות צבאיות. עוד הדגיש פיטר לרנר בעניין הגופות כי אלו שנלקחות מבתי קברות לצורך בדיקה אם מדובר בחטופים מוחזרות אליהם "בזהירות ובכבוד" אם נקבע שאינן של ישראלים.

חמאס בית קברות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד