כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דבריו המרגשים של הרבי

בבעלזא ציינו 80 שנה לנס ההצלה והתקומה

מעמד 'אודה' לציון שמונים שנה לנס ההצלה של האחים הקדושים ותקומת חצר הקודש בעלזא נערכה בראשות האדמו"ר מבעלזא שהודה לתומכי המוסדות. "באנו לכאן למסור לכם יישר כוח גדול, על שאתם עומדים לסייע ותורמים מנדבת ליבכם ביד רחבה ועין יפה". צפו בתיעוד מהמעמד

בבעלזא ציינו 80 שנה לנס ההצלה והתקומה
יום ההצלה בבעלזא צילום: אנשיל בעק וא.מ.ש

בליל שישי נערך מעמד 'אודה' לציון 80 שנה לנס ההצלה ותקומת חצר הקודש בעלזא. המעמד נערך בראשות האדמו"ר מבעלזא ובהשתתפות נושאי הממלכה המחזיקים את עול החזקת המוסדות דחסידי בעלזא באר"י.

את המעמד המפואר והמיוחד שנערך ב'גרויסע שטיב' הנחה הרב ישראל שטרן מלונדון. מצגת ותיעוד מרהיב מתקופת הקמת בית בעלזא עם תיעודים בלעדיים וחדשים הציגו בפני הנוכחים, בשילוב קטעי שירה וזמרה ע"י מקהלת היוקרה 'נשמה' בניצוחו של בעל המנגן דודי קאליש. אורח הכבוד הגאון רבי מרדכי גרינפלד רב ביהמ"ד 'אהבת ישראל' ויז'ניץ באנטוורפן נשא משא מרתק אודות יום ההצלה.

הס הושלך באולם עת נכנס למעמד האדמו"ר מבעלזא בשירת הניגון 'כי אורך ימים', האדמו"ר נטל ידיו לסעודת מצווה. בתחילה כיבדו את הרה"ח הישיש רבי מרדכי וובר שזכה לשמש בקודש אצל האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע וסיפר עובדות מכלי ראשון את שראה ושמע מרבי אהרן ומאחיו המהר"ם מבילגורייא זי"ע. בין לבין שרו המנגנים חברי מקהלת 'נשמה' ניגוני שבח והודיה להשי"ת.

את המשא המרכזי השמיע הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח, בדבריו תיאר בהרחבה אודות נס ההצלה הנמשך מזה שמונים שנה ועד היום. לאחמ"כ נשא דברים הרה"ג ר' לייבוש קרניאול מראשי כולל עיון דחסידי בעלזא בירושלים שהלהיב את הציבור למטרה הקדושה והנעלה החזקת מוסדות בעלזא כהמשך לנס ההצלה שהתחילה ביום ט' שבט לפני שמונים שנה.

האדמו"ר מבעלזא פתח בדבריו ואיחל לחיים: "לחיים טובים ולשלום, השי"ת יעזור שיושפעו לבני ישראל כל מיני השפעות טובות כל החסדים כל הרחמים וכל הנחת".  בדבריו המיוחדים הרחיב האדמו"ר ואמר: "מחמם את הלב לשבת בצוותא עם תומכי מוסדות הקדושים דחסידי בעלזא ביום ההצלה ט' שבט. הנה כבר אמרנו כמה פעמים: מוסדות החינוך זה הבריח התיכון של חסידות בעלזא כולה, החזקת המוסדות היא החזקת וביסוס חסידות בעלזא כולה - וכל זה כהמשך לעבודת הקודש של כ"ק דודי ז"ל וכ"ק אבי ז"ל שייסדו את המוסדות בארץ ישראל ובחוץ לארץ".

"אין זה סוד, שבכדי להחזיק את המוסדות, צריכים להשקיע הרבה כוחות והרבה ומחשבה, שיוכלו להחזיקם כראוי, באופן שיהיו המוסדות מותאמים לכל תלמיד ותלמיד, וכל זה עולה ממון רב. באנו לכאן למסור לכם יישר כוח גדול, על שאתם עומדים לסייע ותורמים מנדבת ליבכם ביד רחבה ועין יפה".

את דבריו סיים: "השי"ת יעזור שבזכות אבותינו הקדושים שיסדו את המוסדות הקדושים, תוושעו כולכם בכל משאלות ליבכם לטובה, בריאות הגוף והנפש לאורך ימים ושנים טובות, מתוך שמחה הרחבת הדעת וחיזוק הכוחות. שתזכו לבנים ובני בני בנים עוסקים בתורה ובמצוות הולכים בדרך השם, ושנינצל מצער גידול בנים חלילה. שיהיה לכם פרנסה בהרחבה ובניקל, שפע ברכה והצלחה בכל מעשיכם, ותראו סייעתא דשמיא בכל מעשי ידיכם. וככל שתרבו לתת תרומה להחזקת המוסדות, כך תרבה הטובה עליכם, השי"ת יוסיף לכם על כך כהנה וכהנה, בני חיי ומזוני, הרבה יותר מהכסף שאתם תורמים ומשקיעים במוסדות. ובזכות זה שכל אחד יוסיף ויתן, יוסיף לו גם הקב"ה ברכה והצלחה ונחת מהצאצאים, ימלא ה' משאלות ליבכם לטובה בכל העניינים בכלל ובפרט, ונזכה לכל הברכות בכלל ובפרט. אמן".

האדמו"ר חילק גביעים מכסף לחברי וועד הנהלת 'מרכז מוסדות בעלזא' העסקנים הרה"ח ר' יוסף מאיר הורוביץ, הרה"ח ר' שמעון פייבוש והרה"ח ר' רפאל קליין. בברכהמ"ז הורה האדמו"ר שליט"א לכבד את הנגיד הרה"ח ר' ישראל ארי' וורם שבמעמד נערכה שמחת השבע ברכות לרגל שמחת נשואי בתו תחי', האדמו"ר אמר את כל השבע ברכות.

לאחמ"כ רקדו לכבוד יום ההצלה. לאחמ"כ עברו כל אחד ואחד עם כתב התחייבות ובו הסכומים שתרמו בעין יפה וברוח נדיבה, והרב מסר לכל אחד ואחד סידור 'עבודת השם' מעור.

למחרת היום ביום ו' ערך האדמו"ר שליט"א מעמד לחיים בחדרו במעו"ק לרגל יום ההצלה, ואיחל לחיים ובירך: "כל אלו הלומדים במוסדות שלנו צריכים לזכור ולדעת שהכל התחיל ביום ט' שבט". ומיד שרו הניגונים וחסד ה' מעולם ועד עולם והטוב כי לא כלו רחמיך והמרחם כי לא תמו חסדיך.

צפו בגלריה

חסידות בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד