כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מקשיחים עמדות

בחמאס דוחים את בקשת רוסיה לשחרור חטופים

רוסיה קראה לחמאס לשחרר חטופים ישראלים בעלי אזרחות רוסית המוחזקים בעזה. בכיר חמאס סירב לכך וטען כי כולם "חיילים ישראלים". הוא הכחיש שקיים דיונים כלשהם עם תנועת הפתח עד כה, ואמר כי חמאס בעד אחדות לאומית והידברות ללא תנאים

בחמאס דוחים את בקשת רוסיה לשחרור חטופים
מוסא אבו מרזוק צילום: צילומסך

רוסיה קראה לחמאס לשחרר חטופים ישראלים בעלי אזרחות רוסית המוחזקים בעזה במהלך ביקור בכירי ארגון הטרור במוסקבה ביום שישי. בכיר חמאס דחה את הבקשה.

בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק, נפגש עם שליח נשיא רוסיה למזרח התיכון, מיכאיל בוגדנוב. במהלך הפגישה קרא בוגדנוב לחמאס לשחרר את החטופים המוחזקים ברצועת עזה, בהם שלושה אזרחים ישראלים - רוסים.

הרוסים הדגישו את הצורך בשחרור מיידי של אזרחים, בהם שלושה אזרחים רוסים, שנחטפו בפיגועים ב-7 באוקטובר 2023.

הוא הוסיף: "בסופו של דבר, ישראל תיאלץ לעשות עסקה, כי היא נכשלה במהלך יותר ממאה ימי מלחמה לחלץ שבויים בכוח. היא תחזיר אותם דרך עסקה עם התנועה או תיקח אותם כגופות".

חבר הלשכה המדינית של חמאס אבו מרזוק, אמר לרשת RT הרוסית כי "רוב החיילים הישראלים הכלואים על ידי חמאס מחזיקים באזרחות שנייה, ואפשרות לשחרורם יהיה רק לאחר הפסקת האש". לדבריו "לא אכפת לחמאס אם הם רוסים, צרפתים או מה שלא יהיה הם חיילים שהורגים פלסטינים", קבע.

עוד טען: "לישראלים רבים יש אזרחות כפולה, יש עוד מדינות שיש להן חטופים עם אזרחות כפולה, לרוב החיילים הישראלים יש אזרחות כפולה".

הוא הכחיש שקיים דיונים כלשהם עם תנועת הפתח עד כה, ואמר כי חמאס בעד אחדות לאומית והידברות ללא תנאים.

אבו מרזוק אמר: "עד לרגע זה אין דיונים עם תנועת הפתח, ואנחנו תמיד פתוחים לאחדות לאומית כוללת המבוססת על הזכות להגדרה עצמית. זו עמדתנו לפני ובמהלך מבצע שיטפון אל-אקצא. אנחנו מעוניינים באחדות, ומוכנים לנהל את עניינינו הלאומיים באמצעות קונצנזוס ודיאלוג, ללא תנאים".

אבו מרזוק אמר לסוכנות הרוסית ספוטניק: "אנחנו ממשיכים להגן על העם הפלסטיני שלנו, והנשק שלנו הוא מתוצרת מקומית שלנו, ויש לנו שפע מהם למרות הפשיטות של ישראל, ואין ולו אזור אחד שבו הצבא הישראלי הצליח לחסל את ההתנגדות".

אבו מרזוק הוסיף: "היכולת שלנו להמשיך בלחימה גבוהה מיכולת הצבא הישראלי, אמנם אין השוואה בין הארסנל שלהם לנשק שלנו, אבל אנחנו נלחמים על אדמתנו, והם זרים, אנחנו עם שאוהב את החיים, והחיים ללא חופש הם חסרי משמעות והאנשים שלנו ראויים לכך, להשתחרר ולשלם את המחיר על כך".

אבו מרזוק המשיך: "איננו מודיעים על מספרם ושמותיהם של חללי התנועה במהלך הקרב, משתי סיבות עיקריות. הראשונה היא בלבול תוכניות הלחימה של האויב, והסיבה השנייה היא שמירה על חיי משפחות הקדושים. כי הצבא הישראלי תוקף את משפחות הלוחמים כדי לנקום בהם, ואנו נכריז על שמות החללים לאחר סיום הקרב. בכל מקרה, המספרים הישראלים מוגזמים מאוד, והם הרבה פחות ממספרים אלו".

מוסא אבו מרזוק רוסיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד