כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תגלית מרגשת

חשיפה מדהימה: הפסוק שהציל את חייו של חייל במלחמת העולם הראשונה

נחשף: סיפור מדהים איך דפים מספר התנ"ך הצילו את חייו של חייל במלחמת העולם הראשונה. כדור של צלף נעצר בפסוק "יִפֹּל מִצִּדְּךָ אֶלֶף וּרְבָבָה מִימִינֶךָ אֵלֶיךָ לֹא יִגָּשׁ". החייל סידני אלכסנדר קרוס נורה כששירת בגליפולי ב-1915

חשיפה מדהימה: הפסוק שהציל את חייו של חייל במלחמת העולם הראשונה
תנ"ך (צילום אילוסטרציה) צילום: באדיבות המצלם

טוראי סידני אלכסנדר קרוס, ניצל ממוות במלחמת העולם הראשונה. מחקר חדש חשף את הסיפור המדהים של איך חייל במלחמת העולם הראשונה שנורה על ידי צלף, ניצל ממוות כשהכדור פגע בו.

הקליע הקטלני פגע בחזהו אך נעצר באמצע הכיס של החולצה שלו שהיו בו תצלומים וניירות כולל דפי תנ"ך.

הקליע נעצר במילים מתהלים צא' "יִפֹּל מִצִּדְּךָ אֶלֶף וּרְבָבָה מִימִינֶךָ אֵלֶיךָ לֹא יִגָּשׁ". טוראי קרוס, הגיע לבית חולים צבאי לטיפול כשהוא בחיים, כך דיווח ה'דיילי מייל'.

המחקר, שבוצע על ידי הקרן הנאמנות הלאומית למקומות בעלי עניין היסטורי ארגון שימור הפועל באנגליה (National Trust) בשיתוף ארגון "מצא את עברי" (Findmypast) גילה גזיר עיתון שהציג את הסיפור המדהים של טוראי קרוס. הוא שירת בגליפולי כאשר נורה.

במאמר בעיתון שיצא לאור בדבון, מחוז בדרום-מערב אנגליה, בפברואר 1916 נאמר: "מתוך המלחמה יוצאות מעת לעת כמו זהב מהכבשן הבוער, תהילות שהעניין הפועם שלהן מרגש ומדהים אותנו".

בעיתון נכתב: "טוראי קרוס היה עם הבחורים האמיצים שלנו בחצי האי גליפולי, ויום אחד, בעודו בתפקיד בפוסט ג'פרסון, פגע בו כדור, כנראה מרובה של צלפים טורקי בחזהו. בדרך הרגילה, הכדור היה פוגע בו והורג אותו, אבל למרבה המזל, לקרוס היו בכיס החזה שלו פנקס וכמה תמונות ועוד כמה דפים".

"כמה שזה נראה מוזר, "פיסות הנייר" האלו הצילו את חייו. הכדור, לאחר שפילח את התצלומים, הכדור נעצר באמצע הדפים שנשא, עניין הסיפור לא מסתיים שם. בצירוף מקרים מדהים, הכדור חדר ונעצר בפסוק "יִפֹּל מִצִּדְּךָ אֶלֶף וּרְבָבָה מִימִינֶךָ אֵלֶיךָ לֹא יִגָּשׁ".

סיפורו של טוראי קרוס הוא חלק מתצוגה חדשה ששופכת אור על החיילים, האחיות, המשפחה והצוות ששהו בבית חולים הצבאי במהלך מלחמת העולם הראשונה.

טוראי קרוס נולד באוסטרליה באפריל 1896 ושירת בכמה גדודים בריטיים במהלך המלחמה. הוא חזר לחזית ב-1917 אך שוחרר מאוחר יותר בעקבות מחלת המלריה.

תהילים טורקיה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד