כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מכתבים מפולין

ישראלית באנגליה קיבלה מכתבי איום עם בולים של היטלר

אשה ישראלית באנגליה, קיבלה שתי מעטפות המכילות בולים מתקופת מלחמת העולם השנייה של היטלר עם איום אנטישמי. אך אומרת שהמשטרה לא חוקרת למרות שיש כתובת השולח בגב המעטפות

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאשה ישראלית באנגליה נשלחו שתי מעטפות שכל אחת מהן הכילה בול מתקופת מלחמת העולם השנייה של היטלר עם איום אנטישמי ממוקד, לטענתה המשטרה לא חוקרת.

השוטרים לא לקחו ראיות למרות שהשם והכתובת של השולח מפולין הודפסו על גב שני המכתבים, אך משטרת בריטניה טוענת שהמקרה נחקר, כך דיווח ה'דיילי מייל'.

האשה בת 49 אם לשניים, ביקשה להישאר בעילום שם כדי להגן על משפחתה, סיפרה כי קיבלה את שתי המעטפות דרך תיבת הדואר שלה בביתה באמרשם, בקינגהמשייר בדרום-מזרח אנגליה.

כל מעטפה, שהופנתה אליה באופן אישי, הכילה מעטפה לבנה נוספת, שבתוכה הייתה שקית עם מטבעות מפלסטיק ובה בול עם פניו של היטלר, שלפי ההערכות היא מגרמניה הנאצית של תחילת שנות ה-40 .

האם הוציאה אזהרה לעבריינים הגזענים וה'פחדנים', ואמרה ל'דיילי מייל: "אם הם היו דופקים בדלת, הייתי מפילה אותם. יש לי ילדים קטנים ואני לא צריכה את בעלי בשביל זה".

אבל היא אמרה שהיא לא הבינה לגמרי את ההשלכות של מה שנשלח בשנה שעברה ורק עכשיו חשפה את זה, שכן היא הייתה בתהליך של אבל על אביה שנפטר רק כמה שבועות קודם לכן.

היא התלוננה במשטרה, אך המוקדנית לא ממש הבינה מי הדמות על הבול. אבל היא אמרה שמישהו ייצור איתה קשר, מה שאכן נעשה למחרת.

התקשרו אליה למחרת כדי לברר כמה פרטים, אמרה האישה. "הוא אמר 'נראה מה אנחנו יכולים לעשות' ושאל אם יש לי את המעטפות. אמרתי כן'. הוא אמר שהוא ישלח יחידה לאסוף את הבולים והמעטפות כדי שיהיו להם כראיה, ואנשי זיהוי פלילי יוכלו לקחת את זה משם. הם לא עשו את זה ואף אחד לא התקשר לקחת".

היא מאמינה שזה לא מעניין אותם. "הרושם שלי היה שהם החליטו שזה לא שווה את הזמן שלהם. אין לי הרבה אמון בהם מכיוון שראיתי איך הם הגיבו. זה מאכזב במיוחד שהבולים נשלחו בדואר רשום, לכאורה מכתובת בפולין, קו חקירה ברור שיש לעקוב אחריו. הם יכולים לאתר מאיפה זה נשלח - אם זה נשלח מסניף דואר, אולי יש מצלמה. אבל אולי מישהו חשב שזה קשה או מסובך מדי, ולא שווה את הזמן".

דובר המשטרה מסר לתקשורת: "קיבלנו דיווח על אירוע פשע שנאה בכתובת הקורבן, בסביבות השעה 11:00 ב-13 ביולי שנה שעברה. התלונה נחקרה ואנו פונים לכל מי שיש לו מידע לפנות אלינו. כל מי שיש לו מידע נוסף צריך להתקשר ל-101 או לדווח באתר שלנו, תוך ציון מספר אסמכתא 43230310100. אנו מתייחסים ברצינות לכל הדיווחים על פשעי שנאה מכיוון שאנו יודעים שיש להם השפעה הרסנית על קורבנות בודדים ועל קהילות ממוקדות. אנטישמיות וכל אפליה גזעית לא ייסבלו בשום צורה. עד כה בחקירה לא בוצעו מעצרים".

אנטישמיות פולין בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד