כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"פשיזם אינו חלופה"

כ-300.000 איש צעדו ברחובות גרמניה נגד הימין הקיצוני

מאות אלפי אנשים יצאו לרחובות גרמניה בהפגנות נגד הימין הקיצוני. צפויות הפגנות בלמעלה מ-100 ערים ועיירות בגרמניה. עצרת בהמבורג נאלצה להסתיים מוקדם מהצפוי, מכיוון שהופיעו הרבה יותר אנשים מהתכנון  

 כ-300.000 איש צעדו ברחובות גרמניה נגד הימין הקיצוני
גרמניה צילום: Pixabay

לאחר חשיפת תוכנית שנרקחה בפגישה חשאית של ראשי ימין קיצוני ומפלגת הימין הקיצונית "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) לגירוש מיליוני מהגרים ומיעוטים מגרמניה, מחאות ענק בערים ברחבי גרמניה.

על פי ההערכות, כ-300,000 בני אדם יצאו במזג אוויר קפוא להפגנות בהמבורג, פרנקפורט, האנובר, קאסל, דורטמונד, וופרטל, קרלסרוהה, נירנברג, ארפורט וערים ועיירות אחרות בגרמניה, המפגינים החזיקו כרזות עם שם מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה": "פשיזם אינו חלופה".

כ-35,000 בני אדם התאספו ביום שבת בפרנקפורט לצעדת "הגנה על הדמוקרטיה", מהמשטרה נמסר כי ההפגנה הייתה שלווה.

אחד ממארגני המחאה בפרנקפורט, פיטר ג'וזיגר, אמר כי תוכניות הגירוש שנדונו בפגישה החשאית בפוטסדאם הן "לא פחות מהתקפה על בסיס הדו-קיום שלנו" וקרא ל"פעילות נגד הימין הקיצוני מכל גווני הקשת של החברה".

נשיא גרמניה לשעבר כריסטיאן וולף וראש הממשלה של מדינת סקסוניה התחתונה, סטפן וייל, נאמו בהפגנה בהאנובר. המפגינים נשאו כרזות עם סיסמאות כמו "הצבעה ל-AfD היא כל כך 1933".

ביום שישי עצרת בהמבורג נאלצה להסתיים מוקדם מהצפוי, מכיוון שהופיעו הרבה יותר אנשים מהתכנון. המשטרה אמרה שהיו 50,000 איש והמארגנים ציינו את המספר 80,000, והצביעו על כך שהעצרת הסתיימה לפני שרבים הצליחו להגיע אליה.

הערכות המשטרה לגבי גודל ההפגנות בהפגנות אחרות: 12,000 בקאסל, 7,000 כל אחת בדורטמונד ובוופרטאל, 20,000 בקרלסרוהה, לפחות 10,000 בנירנברג, כ-16,000 בהאלה/סאלה, 5,000 בקובלנץ. הפגנות נוספות צפויות היום, כולל בברלין, מינכן קלן, דרזדן, לייפציג ובון.

שרת הפנים ננסי פאסר ציינה כי אנשי ימין קיצוני נפגשו במלון בפוטסדאם ליד המקום שבו המפלגה הנאצית ב-20 בינואר 1942 - בדיוק לפני 82 שנים - ריכזה את "הפתרון הסופי של השאלה היהודית" ודנו ברצח השיטתי של מיליוני יהודים באירופה.

 

נאצים אנטישמיות גרמניה ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד