כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מספר פצועים אמריקנים

חמושים בתמיכת איראן תקפו בסיס אמריקני בעיראק

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב הודיע כי חמושים הנתמכים על ידי איראן ירו טילים בליסטיים ורקטות על בסיס חיל האוויר האמריקני בעיראק. מספר אנשי צוות אמריקנים נפצעו

חמושים בתמיכת איראן תקפו בסיס אמריקני בעיראק
צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: צבא ארה"ב

פיקוד המרכז של ארה"ב הודיע כי חמושים ירו טילים בליסטיים ורקטות על בסיס חיל האוויר האמריקני אל-אסד בעיראק. לפי פיקוד המרכז, החומשים נתמכו על ידי איראן. רוב הטילים יורטו, אך מספר אנשי צוות אמריקנים נפגעו בראשם.

מאז פרוץ המלחמה הותקפו יעדים של צבא ארה"ב בעיראק עשרות פעמים, בדרך כלל על ידי מיליציות פרו איראניות שמנצלות את המלחמה בעזה כדי לתקוף את ארה"ב.

לפני כחודשיים אמר מזכיר המדינה בלינקן בביקור פתע שערך בעיראק: "היה מאוד חשוב לשלוח מסר מאוד ברור לכל מי שעשוי לנצל את הסכסוך בעזה כדי לאיים על אנשינו, פה או בכל מקום באזור – אל תעשו זאת".

"הבהרתי היטב כי האיומים וההתקפות היוצאים ממיליציות המיושרות עם איראן הן לחלוטין בלתי מקובלות - וננקוט כל צעד אפשרי להגן על אנשינו. איננו מבקשים להיכנס לעימות עם איראן, הבהרנו זאת היטב, אך נעשה את הדרוש להגנת אנשינו – חיילים ואזרחים", אמר.

בשבוע שעבר דווח כי ראש ממשלת עיראק אמר לבכירים אמריקאים כי הוא רוצה לנהל משא ומתן על השארת כוחות ארה"ב במדינה למרות הודעתו האחרונה כי יתחיל בתהליך הוצאתם מהמדינה.

על פי הדיווח ב'פוליטיקו', יועצים בכירים של ראש ממשלת עיראק, מוחמד שיאע א-סודאני, אמרו לבכירים בארה"ב כי הצהרתו היא "ניסיון להרגיע את הקהל הפוליטי הפנימי" וכי סודאני עצמו "נשאר מחויב" לנהל משא ומתן לנוכחות העתידית של הקואליציה בעיראק.

נכונותה של עיראק להשאיר חיילים אמריקאים במדינה היא קריטית עבור ממשל ביידן. ארה"ב רואה בנוכחותה בעיראק חשיבות רבה. כל החלטה של סודאני להרחיק את הכוחות האמריקנים מהמדינה עלולה גם לערער את מאמץ הממשל למנוע מהמלחמה בעזה להתרחב.

איראן ארצות הברית עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד