כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מתיחות עם המתווך

המשא ומתן בין ישראל לחיזבאללה - תקוע

המשא ומתן בין ישראל לחיזבאללה תקוע בשל היחסים העכורים בין אנשי חיזבאללה למתווך מטעם הנשיא ביידן עמוס הוכשטיין. לפיד הגיב: "הוכשטיין לא אמור להיות מישהו שמוצא חן בעיניהם"

המשא ומתן בין ישראל לחיזבאללה - תקוע
עמוס הוכשטיין והנשיא ביידן צילום: טוויטר

אנשי מזכ"ל חיזבאללה נסראללה הביעו מסר לשליחו של הנשיא ביידן, עמוס הוכשטיין, לפיו הוא אינו מייצג את עמדתם בפני ישראל מאחר והוא נוקשה מדי לדעתם, כך דווח ב"גלי צה"ל".

היחסים העכורים בין אנשי החיזבאללה להוכשטיין הובילו כעת לכך שהמשא ומתן בין חיזבאללה לישראל תקוע. יו"ר האופוזיציה לפיד הגיב לדיווח: "הופתעתי כשמינו את הוכשטיין כי חזבאללה לא אוהב אותו בגלל העסקה שנעשתה על הגבול הימי על הראש שלהם. לא אומר שצריך להחליפו, הוא לא אמור להיות מישהו שמוצא חן בעיניהם".

לפי דיווח ה"וושינגטון פוסט", ישראל הודיעה לארה"ב בסוף דצמבר כי אם לא ניתן יהיה להגיע להסכם ארוך טווח עם לבנון במהלך השבועות הקרובים, ישראל תחריף את המאבק שלה עם חיזבאללה - תרחיש שממשל ביידן ואירופה מנסים למנוע.

שליח הבית הלבן עמוס הוכשטיין הגיע לביירות בשבוע שעבר כדי להעביר את הצעתה של ישראל לפתרון ראשוני לסכסוך. ההצעה, כפי שתוארה על ידי גורמים רשמיים לבנונים, קוראת לחיזבאללה להסיג את אנשיו כמה קילומטרים צפונה ולצבא לבנון להגביר את נוכחותו באזור, תוך יצירת אזור חיץ דה פקטו בין החמושים לבין הגבול הישראלי.

לבנון ג'ו ביידן חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד