כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"המשוואה צריכה להשתנות"

מתקרבים למלחמה בצפון? זו ההצעה הדרמטית של בכירים בצה"ל

בכירים בצה"ל הציעו להכריז על 48 שעות של שקט בצפון, ובמידה והשקט יופר - על ישראל לתקוף בעוצמה בדרום לבנון | קצין בכיר אומר כי המשוואה הנוכחית לפיה חיזבאללה מרשה לעצמו לירות באופן ישיר לבתים "מסוכנת וצריך לפרק אותה. למה אנחנו ממתינים?" תוהים בצבא

מתקרבים למלחמה בצפון? זו ההצעה הדרמטית של בכירים בצה"ל
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

הזמן לפתרון מדיני בגבול לבנון הולך ואוזל, וקצינים בכירים בצה"ל העלו הצעה חדשה שעשויה בסופה להוביל בתקיפות נרחבות בלבנון - גם באזורים שישראל נמנעה עד עכשיו מלהפציץ אותם.

הקצינים אמרו ל"ידיעות אחרונות" כי צה"ל צריך להודיע כי ישראל תפסיק את האש במשך 48 שעות ותבהיר: אם תהיה הפצצה של חיזבאללה באותן שעות - היא תוביל לחורבן בדרום לבנון - כולל תקיפות בתים שהשתדלנו להימנע מהפצצתם.

קצין בכיר אמר כי המשוואה הנוכחית לפיה חיזבאללה מרשה לעצמו לירות באופן ישיר לבתים - מסוכנת ויש לפרק אותה. הקצינים אמרו כי ישראל לא מנצלת מספיק את העובדה שלחיזבאללה יש הרבה מה להפסיד בהפצצות ישראליות.

"למה אנחנו ממתינים בהגנה לאפשרות של חדירת כוח רדואן?", אמר אחד הקצינים. "למה אנחנו מעבים כוחות ומשכיבים מארבים? חיזבאללה הוא זה שיזם את פתיחת החזית, והוא זה שצריך להיות בכוננות שאנחנו לא ניכנס לכפרים שלו בעייתא א-שעב או מארון א-ראס. המשוואה צריכה להשתנות".

הבוקר דווח כי אנשי מזכ"ל חיזבאללה נסראללה הביעו מסר לשליחו של הנשיא ביידן, עמוס הוכשטיין, לפיו הוא אינו מייצג את עמדתם בפני ישראל מאחר והוא נוקשה מדי לדעתם.

היחסים העכורים בין אנשי החיזבאללה להוכשטיין הובילו כעת לכך שהמשא ומתן בין חיזבאללה לישראל תקוע. יו"ר האופוזיציה לפיד הגיב לדיווח: "הופתעתי כשמינו את הוכשטיין כי חזבאללה לא אוהב אותו בגלל העסקה שנעשתה על הגבול הימי על הראש שלהם. לא אומר שצריך להחליפו, הוא לא אמור להיות מישהו שמוצא חן בעיניהם".

מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד