כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"עניין של זמן"

"צה"ל יגיע גם אל הנהגת חמאס וגם אל החטופים"

אביבי: "צה"ל סורק מנהרה מנהרה ובסוף יגיע גם אל הנהגת החמאס וגם אל החטופים" • מגל: "זה הולך לאט" • אביבי: "אם עושים את זה נכון, זה לוקח זמן"

"צה"ל יגיע גם אל הנהגת חמאס וגם אל החטופים"
פעילות כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

ינון מגל אירח את תת אלוף (מיל') אמיר אביבי. בפתח הדברים שוחחו השניים על התפתחות הלחימה בעזה ודנו בסוגיה הקשה: האם מחאת משפחות החטופים מזרזת או מעכבת את המהלכים המדיניים לשחרורם?

לדבריו של אביבי, "מבחינה מקצועית, מעניין אותי מה שקורה בלחימה בח'אן יונס. דובר צה"ל חשף מנהרה בעומק 20 מטר שבה כנראה היו 20 חטופים. למעשה, צה"ל לומד להילחם בתוך המנהרות - מנהרות שיש בהן מלכודים, מטענים, דלתות הדף ומחבלים - צה"ל מצליח להתגבר על כל זה. וכשאתה רואה את היכולת הזו, אתה מבין שזה רק עניין של זמן, שיסרקו מנהרה מנהרה ויגיעו גם אל הנהגת החמאס וגם אל החטופים. היה דמיוני להילחם במנהרות והינה, צה"ל עושה את זה יותר ויותר".

"זה הולך לאט", ציין מגל. אביבי השיב: "בסוף אתה רוצה לעשות את זה בצורה נכונה, זה תהליך שלוקח זמן, עקב בצד אגודל, זה לא הסתערויות של טנקים לעשרות קילומטרים, זה לוחמה רגלית, הנדסית של יחידות מיוחדות".

בהמשך דנו בהפגנות המחאה של משפחות החטופים. אמיר טען כי "זה נותן לאויבים שלנו רוח במפרשים. זה משכנע אותם שזו נקודת התורפה שלנו. בסוף אם באמת אכפת לנו, תבינו זו לא הדרך, לתת להם תחושה שזה באמת נותן להם כוח". ינון סיכם: "אני לא מאמין לקריאות לבחירות, מה זה יעשה לחטופים - מי יעשה עסקה כשיש בחירות? יש משימה לנצח את חמאס ולהחזיר את החטופים, איך בחירות יעזרו לזה?".

חמאס חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד