י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
ממקימי עולה של תורה

הלם בחיפה: רבי יחזקאל כהן זצ"ל נפטר מדום לב

'הצדיק של חיפה', כך כונה רבי יחזקאל כהן זצ"ל מוותיקי הקהילה החרדית בעיר, נפטר באופן פתאומי מדום לב בביתו בחיפה והוא בן 63 בלבד. פטירתו הכתה בהלם את הקהילה החרדית בעיר. הלוויתו תתקיים הערב

הלם בחיפה: רבי יחזקאל כהן זצ"ל נפטר מדום לב
הרב יחזקאל כהן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלם בקהילה החרדית בחיפה עם היוודע דבר פטירתו הפתאומית של הרב הגאון הצדיק ר' יחזקאל (חצק'ל) כהן זצ"ל, מוותיקי הקהילה החרדית בחיפה שהקים עולה של תורה בעיר והוא בן 63 בפטירתו.  

היום באזור השעה 13:00 בצהריים, התמוטט בביתו שבחיפה. רעייתו הזעיקה את כוחות ההצלה שהגיעו למקום וניסו לבצע פעולות החייאה אך למגינת לב קבעו את פטירתו במקום.

המנוח ז"ל נולד בבני ברק בכ"ב כסלו תשכ"א לאביו הרב שמחה כהן זצ"ל, ולאימו מרת דבורה, בתו של הגאון רבי שרגא פייבל הלוי שטיינברג זצ"ל מגדולי תלמידי מרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל. 

בבחרותו למד בישיבת פוניבז' בבני ברק שם קנה את תורתו והיה חביבם של רבותיו ראשי הישיבה.

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו שתחי' בתו של הרב יצחק אייזיק נשרי מחיפה ששימש עשרות בשנים מנהל החינוך העצמאי בעכו, ומרכז השתלמויות ארצי מטעם החינוך העצמאי. ר' חצק'ל בנה יחד עם רעייתו את ביתם בעיר חיפה של אז שטרם הגיעו אברכים רבים להתגורר בה. 

מאז מסר את נפשו למען הכלל, פעל למסד את הקהילה החרדית בעיר דאג בכל כוחותיו שבבתי הכנסת של צא"י ודגל יהיו מניינים שיעורי תורה ושיחות חיזוק בכל שעות היממה והיה מוציא מכספו האישי למען המטרות הללו. לצד גמילות חסדים שהיה ראשון לעזור ולסייע לכל נצרך לנזקקים, והיה ניתן לראותו טורח בגופו ומחלק סלי מזון לנזקקים. היה מדקדק במצוות, אוהב שלום ורודף שלום שאהב את הבריות וקרבן לתורה. 

הותיר אחריו את רעייתו שתחי', ומשפחתו המבכים מרה את הסתלקותו הפתאומית.

מסע הלוויה הערב (ראשון) בשעה 19:15 מביתו ברחוב ברכת משה 33 בחיפה להר המנוחות בירושלים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חיפה הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד