י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הונה את נושיו והסתיר נכסים במיליוני שקלים

כתב אישום נגד יעקב אבו אלגיעאן לאחר שהונה את נושיו והסתיר נכסים במיליוני שקלים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות המדינה הגישה לאחרונה כתב אישום נגד יעקב אבו אל גיעאן (49) ממיתר לאחר שהונה את נושיו והסתיר נכסים במיליוני שקלים.

לאחר חקירה יחידת החקירות הארצית של הממונה על חדלות פרעון ושיקום כלכלי במשרד המשפטים של וימ"ר נגב הגיש לאחרונה עו"ד רונן בוחניק מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) כתב אישום נגד אבו אל גיעאן (אבו אל קיעאן) שבהתאם לבקשתו הוכרז כחדל פירעון ובמקביל פעל להסתיר מיליוני שקלים מנושיו.

במהלך שנת 2020 הגיש אבו אל גיעאן בקשה לקבלת צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי. במסגרת הבקשה הצהיר כי החוב נוצר בשל חברה שהייתה בבעלותו. במסגרת ההליכים ניתן צו פתיחת הליכים ובמקביל מונה נאמן להליך, שבהתבסס על הצהרותיו של אבו אל גיעאן ביחס להכנסותיו והוצאותיו הושת עליו לשלם 150 ש"ח בחודש לטובת נושיו.

במסגרת הבקשה הסתיר אבו אל גיעאן את החזקתו ושליטתו בחברת "אלפא שפיר בע"מ" שהכנסותיה נאמדו בכ- 9.3 מיליון ₪. כמו כן, הסתיר אבו אל גיעאן מהנאמן כי חודשיים לאחר קבלת צו פתיחת ההליכים הוא הקים חברה פלסטינאית שבאמצעותה ביצע עסקאות ייבוא אורז מהודו.

בנוסף, אירגן אבו אל גיעאן משלחת עסקית אל דובאי, זאת ללא ידיעת או אישור הנאמן או הממונה. כיוון שבמסגרת ההליך הוצא לאבו אל גיעאן צו איסור היציאה מהארץ, נשלח לדובאי מקורבו שקיים את הפגישות העסקיות בשמו.

במסגרת החקירה נתפס גם רכב מסוג מרצדס שנרשם באפן פיקטיבי תחת בעלותו של אדם אחר, כאשר הלכה למעשה שימש את אבו אל גיעאן.

לאבו אל גיעאן יוחסו עבירות של הונאת נושים, התקשרות בעסקה ללא אישור הממונה ועבירות הסתרת רכוש ודיווח כוזב על פי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

 

הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד