כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כל הציטוטים

הדיון הסוער בקבינט על אישור העברת כספי הרש"פ: "זה בשביל האמריקאים"

הקבינט המדיני ביטחוני אישר את העברת הכספים לרשות הפלסטינית דרך מדינה שלישית. במהלך הדיון תהה השר לוין: "מה העניין דווקא עם נורווגיה?". אמסלם תקף את שר המשפטים: "אתה לא מבין שצריך לרצות את העולם? מה אכפת לנו לאיזו מדינה זה עובר?

הדיון הסוער בקבינט על אישור העברת כספי הרש"פ: "זה בשביל האמריקאים"
ישיבת ממשלה צילום: לע"מ

בדיון הקבינט המדיני-בטחוני שהתקיים הבוקר (ראשון) ודן בנושא העברת הכספים לרשות הפלסטינית דרך מדינה שלישית, השר בן גביר תקף את ההחלטה בחריפות.

בפתח הדיון קיבלו השרים סקירה. השר דרמר ציין: "זה בשביל האמריקאים, חשוב מאוד הם יהיו מרוצים". האלוף רסאן עליאן הוסיף: "חשוב לומר שמבחינת הפלסטינים הכסף גם יעבור לעזה, הם רואים את זה כאחד מהשלבים שצריך לעבור כדי שהכסף יגיע ליעדו הסופי - וזה לעזה".

שר המשפטים יריב לוין שאל: "למה בעצם צריך לשלוח לנורווגיה? מה העניין דווקא עם נורווגיה?". אמסלם תקף את שר המשפטים: "אתה לא מבין שצריך לרצות את העולם? מה אכפת לנו לאיזו מדינה זה עובר? העיקר שלא יעבור לעזה".

השר רגב אמרה: "הקו האדום שלי שלא יעבור לעזה (הכסף). זה שהכסף במדינה שלישית שתחזיק אותו, זה פחות חשוב". גורם צבאי ציין: "הרשות בקריסה. אין כסף לשלם למנגנונים".

השר אבי דיכטר תקף ואמר: "תפסיקו להגיד שהרשות בקריסה. כל הזמן מפחידים אותנו מזה, הם לא קורסים כל כך מהר. יחד עם זאת, אני לא רואה מניעה להעביר כסף דרך מדינה שלישית". השר אלי כהן השיב: "אבל מה הביטחונות שלנו? מי מבטיח לנו שהכסף לא יעבור לעזה?".

נתניהו אמר: "האמריקאים נתנו את מילתם וגם הנורווגים". בן גביר הגיב לראש הממשלה: "אז למה הם לא חותמים?". השר דרמר השיב: "הם לא יכולים לחתום בלי אישור הקונגרס, ולכן אין חתימה".

השר בן גביר הוסיף: "זה עוד סיבה שמראה שההסכם הזה בעייתי". נתניהו אמר: "נו, בן גביר בוא תפתיע אותנו, אני במתח מה העמדה שלך".

השר בן גביר הגיב: "אני מסכים עם דיכטר בדרך אבל, לצערך, לא עם המסקנה הסופית. דיכטר צודק, הרשות לא קורסת. ואני אוסיף שאם הם משלמים למשפחות מחבלים ולנוחב'ות, ובדקתי את הנושא, גם בימים הללו, אז תפסיקו להגיד שהם קורסים, שייקחו את הכסף שלהם מהמחבלים למנגנונים שלהם שאני חושב שהם גם מחבלים. אבל מעבר לזה, שימו לב שהאמריקאים לא נותנים ערבות ואחרי כל אלה אני בעיקרון חושב שאסור לנו לחזק את הרשות גם ביהודה ושומרון. הם מחבלים בחליפות".

שר האוצר סמוטריץ' הגיב: "בן גביר כבר הודיע לפני הדיון שהוא מתנגד, אז אשכתנע את היתר שיש כאן הישג. לא כי צריך לענות לבקשה האמריקאית אלא שקירבנו אותם לעמדה שלנו". נתניהו ציין בתוקף: "זה ממש ככה, ירצו - יקחו. לא ירצו - לא יקחו".

השר בן גביר חתם: "ראש הממשלה הם כבר לקחו, למה אתם לא נותנים משקל לעבודה שפעם האחרונה הם לקחו את הכסף ולא החזירו. הרשות קיבלה את הכספים ולא החזירה את זה לישראל. אז למה להוריד אותם מהעץ אם הם ירדו כבר מהעץ?".

הקבינט המדיני בטחוני יריב לוין בנימין נתניהו הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד