כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ומה מצב החרדים

סקר חדש: איזנקוט מביא יותר מגנץ וברקת יותר מנתניהו

אפקט הראיון של גדי איזנקוט בסופ"ש ל'עובדה' נותן את אותותיו ומחזק אותו פוליטית. לפי סקר שמתפרסם הערב, איזנקוט מביא יותר מנדטים מגנץ שגם כך הינו המפלגה הגדולה ביותר בכנסת בפער עצום. במקביל גם ריצה של הליכוד בראשות ברקת לעומת נתניהו - תניב יותר מנדטים | נתניהו מובס בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בהתמודדות מול גנץ ואיזנקוט

סקר חדש: איזנקוט מביא יותר מגנץ וברקת יותר מנתניהו
גדי איזנקוט / ניר ברקת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר מנדטים חדש של 'חדשות 13' ופרופ' קמיל פוקס בדק ומצא כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, המפלגה הגדולה ביותר בפער עצום היא זו של בני גנץ, בעוד הליכוד נחלשת בחצי ומתקרבת לכוחה הפוליטי של יאיר לפיד שנחלש גם הוא בעשרה מנדטים.

'המחנה הממלכתי' נאמדת בסקר ב-37 מנדטים נכון להיום לעומת 12 מנדטים בכנסת הנוכחית, אחריה 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו עם 16 מנדטים בלבד, לעומת 32 כיום. במקום השלישי 'יש עתיד' של יאיר לפיד עם 14 מנדטים, לעומת 24 כיום.

'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן  מתחזקת גם היא מ-6 כיום ל-9 מנדטים בסקר 'חדשות 13'. ש"ס בראשות אריה דרעי נחלשת גם היא מ-11 ל-9 מנדטים, חרף השבחים שקוצרים שרי המפלגה בתפקודם בתקופת המלחמה.

ליברמן וחבר מפלגתו יבגני סובה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת. 

'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר ממשיכה להתחזק גם בסקר זה ועולה ל-8 מנדטים בריצה עצמאית. 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף, היא היחידה שנשארת במקומה עם 7 מנדטים, 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' משיגה בריצה עצמאית - 6 מנדטים.

בתחתית נמצאות שתי המפלגות הערביות ששומרות על כוחן הפוליטי בכנסת עם עשרה מנדטים - חד"ש-תע"ל עם 5 מנדטים וכך גם רע"ם - 5 מנדטים. 'מרצ' שעדיין לא בחרה יו"ר, נכנסת בקושי עם 4 מנדטים בלבד על סף אחוז החסימה.

נתניהו, לוין ובן גביר במליאה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות מפלגת בל"ד של סמי אבו שחאדה ומפלגת 'העבודה' שתבחר בקרוב יו"ר חדש/ה.

לפי סקר 'ערוץ 13' וקמיל פוקס במידה והשר ניר ברקת עומד בראשות 'הליכוד' - הליכוד משיג 21 מנדטים, חמישה מנדטים יותר מריצת המפלגה בראשות היו"ר המכהן בנימין נתניהו. כאשר מפלגת המחנה הממלכתי מאבדת שני מנדטים, ויש עתיד, ישראל ביתנו והציונות הדתית מאבדות מנדט אחד כל אחת. 

עוד עולה מהסקר כי במקרה שהשר גדי איזנקוט עומד בראשות 'המחנה הממלכתי' ולא בני גנץ, המפלגה משיגה שני מנדטים נוספים ועולה ל-39 מנדטים. כאשר יש עתיד והציונות הדתית נחלשות במנדט אחד כל אחת.

איזנקוט מושבע לשר. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

ממפת הגושים עולה כי גוש מפלגות הקואליציה הנוכחית עומד על 46 מנדטים, לעומת 69 לגוש הקואליציה הקודמת, כאשר בתווך חד"ש-תע"ל של אחמד טיבי ואיימן עודה שכבר הודיע כי יפרוש מהחיים הפוליטיים בבחירות הבאות.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בנימין נתניהו מפסיד גם לגנץ וגם לאיזנקוט, כאשר מול איזנקוט שמקבל 45% תמיכה הוא זוכה ל-32%, ומול גנץ שמקבל 48% תמיכה זוכה ראש הממשלה ל-30% בלבד. לעומת זאת, בבחירה בינו לבין יאיר לפיד זוכה נתניהו ל-41% תמיכה מול 36% תמיכה בלפיד.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 702 נשאלים, מהם 602 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.

סקר מנדטים גדי איזנקוט ניר ברקת בנימין נתניהו ערוץ 13 קמיל פוקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד