כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זעם על מוסקבה

ישראל נגד רוסיה: "זילות השואה ופגיעה בקורבנות ובניצולים"

יד ושם על טענת משרד החוץ הרוסי כי תמיכת גרמניה בישראל היא "סממן ניאו נאצי": "השואה הייתה רצח עם שיטתי במטרה להשמיד את העם היהודי". משרד החוץ: "זילות השואה ופגיעה בקורבנות ובניצולים"

ישראל נגד רוסיה: "זילות השואה ופגיעה בקורבנות ובניצולים"
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

בשל התמיכה בישראל בבית הדין הבין לאומי בהאג: ברוסיה טענו כי גרמניה מעניקה רוח גבית באופן עיוור ל"פרקטיקות ניאו נאציות".

דובר משרד החוץ ליאור חייט הגיב על כך: "השימוש שעשתה דוברת משרד החוץ הרוסי בשיח שואה בהקשרים מדיניים עכשוויים היא זילות השואה ופגיעה בקורבנות ובניצולים"

גם מכון 'יד ושם' לזכרון השואה, הגיב לטענת משרד החוץ הרוסי כי תמיכת גרמניה בישראל היא "סממן ניאו נאצי" וגינו: "יד ושם רואה בהודעתו של משרד החוץ הרוסי עיוות חמור של השואה. בניגוד לנטען, השואה הייתה רצח עם שיטתי חסר תקדים, שבוצע בידי גרמניה הנאצית ושותפיה במטרה להשמיד את העם היהודי. עובדה זו מגובה ע"י אין-ספור עדויות, מסמכים ומחקרים. מפליא שרוסיה, שאישררה שתי החלטות של האו"ם בנושא, מעוותת אותן לטובת שימוש נלוז. טוב יעשה משרד החוץ הרוסי אם יותיר את השואה בצד כשהוא מבקש לערוך ניגוח פוליטי, וככלל יבסס את הודעותיו על עובדות היסטוריות שאין עליהן עוררין".

כזכור מוקדם יותר דיווחנו כי באתר משרד החוץ הרוסי הגיבו לשאלות עיתונאים בקשר להחלטת ממשלת גרמניה להופיע בעד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק כצד שלישי בהליך בין דרום אפריקה לישראל בשל תביעת דרום אפריקה נגד ישראל.

בהודעת משרד החוץ הרוסי נאמר כי "החלטת ממשלת גרמניה להתנגד לדרום אפריקה, שהגישה תביעה לבית הדין הבינלאומי לצדק המאשימה את ישראל ברצח עם של אוכלוסיית רצועת עזה, לא הפתיעה אותנו. זה בא על רקע התמיכה הבלתי מותנית שברלין תמיד מספקת לישראל, ללא קשר להשלכותיה. קו זה של השלטונות הגרמניים תפס זמן רב על פי הכללים שהוגדרו על ידי וושינגטון".

עוד נכתב: "אנו רואים בהתנהגות של הממשל הגרמני הנוכחי צעד לא מקובל, בלתי מוסרי ובלתי חוקי. עם זאת, מה שמדאיג ביותר הוא התחייה המתמשכת של המיליטריזם הגרמני על רקע התמיכה בשיטות הניאו-נאציות. למגמה זו עשויות להיות השלכות קשות ביותר על גורלה של גרמניה עצמה, כמו גם על אירופה והעולם, לאור הניסיון ההיסטורי של מדינה זו".

נאצים גרמניה מלחמת חרבות ברזל רוסיה יד ושם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד