כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דיסאינפורמציה מזעזעת

הכחשות וטענות באינטרנט כי הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר מבוים

בדיונים במועצת העיר, בהפגנות ובאינטרנט, תנועה הולכת וגדלה עם קשרים להכחשת השואה, מוחקת את ההיסטוריה בזמן אמת של הטבח שביצעו מחבלי חמאס בישראל ב-7 באוקטובר. מפגיניים צעקו את הטענות הללו בהפגנות נגד ישראל והשתמשו בה כדי להצדיק הסרת כרזות של חטופים

הכחשות וטענות באינטרנט כי הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר מבוים
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר היא בין המתועדות ביותר בהיסטוריה. מחץ של ראיות ממצלמות סמארטפונים ומצלמות גוף תיעדו את הטבח של חמאס. המתקפה הקטלנית ביותר בתולדות המדינה.

אבל ההכחשה על הנעשה ב-7 באוקטובר מתפשטת. קבוצה קטנה אך הולכת וגדלה מכחישה את העובדות הבסיסיות של הפיגועים, דוחפת קשת של שקרים ונרטיבים מטעים הממזערים את האלימות או חולקים על מקורותיה. יש הטוענים שהטבח בוצע על ידי צה"ל כדי להצדיק פלישה לעזה. אחרים אומרים שכ-240 חטופים שחמאס חטף לעזה למעשה נחטפו על ידי ישראל. יש הטוענים שארצות הברית עומדת מאחורי העלילה.

הנרטיבים השגויים והמטעים הללו נזרעו ברשתות החברתיות, שם האשטאגים (קישוריות) מקשרים את ישראל לאירוע מבוים שמטיל את האשמה על צד אחר, כך לפי עמותה העוקבת אחר דיסאינפורמציה ברשתות החברתיות.

זה מדמם לעולם האמיתי: מפגינים צעקו את הטענות הללו בהפגנות נגד ישראל והשתמשו בה כדי להצדיק הסרת כרזות של חטופים בערים כמו לונדון ושיקגו. בישיבת מועצת העיר בנובמבר באוקלנד, קליפורניה, תושבים רבים חלקו על אמיתות המתקפה החמאסית.

הסכסוך הנוכחי גם עוזר למכחישי השואה למצוא בעלי ברית פוטנציאליים חדשים: ניאו-נאצים הופיעו בעצרות פרו-פלסטיניות במספר מדינות , וניצלו הזדמנות לדחוף תעמולה אנטישמית.

חמאס אנטישמיות אינטרנט מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד