כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קראה להשבת החטופים

יפה אדר על נכדה שגופתו נחטפה: "תחזירו אותו לאדמה שאהב"

יפה אדר ששוחרה מעזה אחרי כ-49 ימים בשבי החמאס, עודכנה חודש לאחר מכן כי נכדה תמיר, שגופתו נמצאת בידי החמאס, נרצח: "תמיר היה הנכד הבכור שלי, קשה לאבד מישהו מבשרך. קיווינו והתפללנו שיחזור הביתה, אבל באיזשהו מקום הייתה מחשבה שאולי לא"

יפה אדר על נכדה שגופתו נחטפה: "תחזירו אותו לאדמה שאהב"
מנהרה של חמאס בה הוחזקו חטופים צילום: דובר צה"ל

יפה אדר בת ה-85 שנחטפה לעזה והושבה במסגרת עסקת החטופים אחרי 49 ימים, קיבלה בתחילת ינואר את ההודעה על כל שנכדה, תמיר אדר, נרצח וגופתו מוחזקת בידי החמאס בעזה.

יפה סיפרה ל"חדשות 12": "לא הספקתי להתאקלם פה, כשתמיר גם איננו. תמיר היה הנכד הבכור שלי, קשה לאבד מישהו מבשרך. קיווינו והתפללנו שיחזור הביתה, אבל באיזשהו מקום הייתה מחשבה שאולי לא. יש לי רק בקשה אחת – להחזיר את תמיר לאדמה שכל כך אהב".

עוד הוסיפה כי היא מבקשת לעשות הכל כדי שהחטופים יחזרו, "ולא בארונות – מי שעוד חי. וכולל עסקה לשחרורם". "החטופים שלנו בלי אוכל, בלי טיפול רפואי", הוסיפה.

יפה סיפרה על ניסיונותיה לחיות לצד הזכרונות משבי החמאס: "קשה לי לצאת בחושך. זה לא פחד, אלו זיכרונות שמעדיפה לשכוח". בסוף סיכמה: "אני מסתכלת על הטוב, אני לא חושבת על מה שהיה – אלא על מה שיהיה".

אחרי ההודעה על הירצחו של תמיר אדר, אימו, יעל אדר, פרסמה פוסט נוקב בו כתבה כי ה"הודעה על הירצחו ב-7.10 מפלחת את הגוף והנפש, וממעיטה מגודל המחדל. לכולם נוח לכתוב 'נרצח ביום 7.10' כאילו זה קרה ברגע אחד ולא ניתן היה להצילו".

"תמיר נרצח והוא עדיין שם. אמשיך לספור את הימים והדקות, עד שתמיר יובא לקבורה ראויה ומכבדת באדמת ישראל. ההודעה הייתה אמורה להיות אחרת: תמיר נפצע קשה כשהגן על משפחתו והקהילה בהיעדר הגנה על היישוב. תמיר נחטף בעודו פצוע וחי. תמיר נרצח בהיעדר טיפול רפואי מיידי. זה המחדל שהיה. אילו המדינה הייתה מתפקדת - תמיר היה ניצל, המחדל הזה לא היה קורה", הוסיפה.

חמאס חפירת מנהרות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד