כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"ליצור אלטרנטיבה ישימה"

דיווח: לחץ על ישראל שסיוע הומניטרי לעזה יעבור בנמל אשדוד

בעוד נתניהו ממשיך להדגיש לציבור בהצהרותיו לתקשורת כי הוא לא ייכנע ללחץ האמריקני:לחץ על ישראל להעביר סיוע הומניטרי דרך נמל אשדוד כדי להקל על משבר הומניטארי. לעת עתה הדבר מצופה מישראל מבלי שהובטח שום תמורה מנגד.  מישראל טרם נמסרה תגובה בנושא

דיווח: לחץ על ישראל שסיוע הומניטרי לעזה יעבור בנמל אשדוד
פלאש90

בכירים אמריקאים, ואירופים כולל בריטים לוחצים על ישראל להעביר סיוע לעזה דרך נמל אשדוד כדי להקל על משבר הומניטארי, כך לפי שישה גורמים אמריקאים ואירופים ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס'.

מזכיר המדינה, אנטוני בלינקן, לחץ על ישראל לאפשר סיוע לעזה דרך נמל אשדוד כששהה בתל אביב בתחילת החודש, כך לפי גורם אמריקאי אחד.

לפי ההסכם החדש, הסיוע יישלח מקפריסין לאשדוד, כך אמרו שלושה מהבכירים. מאשדוד הוא יועבר לכרם שלום, ומשם לעזה, כך אמר גורם אירופאי.

המטרה הסופית, אמרו הגורמים, היא ליצור אלטרנטיבה ישימה להעברת סיוע דרך מצרים באופן שיענה על הדרישה של ישראל לבדיקות ביטחוניות. העיתון דיווח כי גורמים ישראלים דורשים בדיקות מחמירות של כל האספקה ​​הנכנסת לעזה כדי לוודא שלא נכנס דבר שיכול להועיל לחמאס.

צעד קטן לכך הגיע ביום שישי האחרון, כאשר הבית הלבן הודיע כי ישראל תתיר משלוח קמח לעזה דרך אשדוד. "אנחנו צריכים שהמשלוחים האלה ימשיכו ושהנמל הזה יישאר פתוח לסיוע", אמר שר החוץ של בריטניה, דיוויד קמרון, ב-X לאחר הודעת הבית הלבן על משלוחי הקמח.

על פי הדיווח, ישראל לא הודיעה רשמית על ההחלטה להעביר משלוחי קמח דרך אשדוד, ובמשרד ראש הממשלה סירבו להגיב. אבל הקבינט הביטחוני הישראלי הסכים לתוכנית ביום שישי, כך לפי גורם ישראלי שתודרך על הדיונים.

 

אשדוד חמאס מלחמת חרבות ברזל ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד