כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נבחר זוכה במכרז

צעד משמעותי ודרמטי: "יאפשר את קידום בנייתן של עשרות אלפי יחידות דיור"

נבחר זוכה במכרז להקמת והפעלת מתקן לטיפול במי תהום מזוהמים באזור תעש רמת השרון | מדובר בבשורה משמעותית לשמירה על מקורות המים, לאיכות הסביבה, להגדלת היצע הקרקעות בשרון וצעד משמעותי לטיפול בזיהום מי התהום במתחם תעש רמת השרון 

קרקעות בארץ
קרקעות בארץ צילום: יח"צ

חברת GES (Blue-Gen) נבחרה אתמול (ראשון) כזוכה במכרז למימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של מתקן לטיפול במי תהום מזוהמים באזור תעש ברמת השרון. המתקן יהיה הראשון מסוגו בישראל בטיפול בזיהומים הייחודיים שנוצרו כתוצאה מפעילות התעשיות הביטחוניות. המתקן יטפל בכ-5.5 מיליון קוב מים מזוהמים בשנה במהלך 25 שנות הפעלתו, שיישאבו במוקדי הזיהום במתחם, על מנת לעצור את התפשטותו של כתם הזיהום ולצמצמו. 

המים שיישאבו יטופלו עד לרמת איכות המאפשרת שימוש בלתי מוגבל בהם ויוזרמו לנחל הירקון במסגרת פרויקט "גאולת הירקון" - התוכנית הממשלתית לשיקום הנחל והמערכת האקולוגית הסובבת אותו.

מכרז זה מהווה אבן דרך מרכזית ביישום תכנית השיקום שהכינה רשות המים לטיפול בזיהום מי התהום החמור באזור. זיהום זה הוביל לסגירתם של כל קידוחי הפקת מי השתייה ברמת השרון ושל חלק מקידוחי ההפקה בצפון תל אביב ובהרצליה, והוא מאיים כיום על המשך הפקת המים בקידוחים נוספים. 

יישום תכנית השיקום יאפשר את קידום בנייתן של עשרות אלפי יחידות דיור ולמעלה ממיליון מ"ר של תעסוקה באזור השרון, שהקמתן מותנית בין היתר בהבטחת הטיפול בזיהום מי התהום, ויתרום משמעותית לשיקום נחל הירקון ולרווחת תושבי האזור.

החשב הכללי, מר יהלי רוטנברג אמר: "החשב הכללי יחד עם השותפים ממשרדי הממשלה, ממשיך לבצע בהצלחה פרויקטי תשתית לאומיים, מורכבים וחדשניים בשיתוף המגזר הפרטי, לצורך קידום יעדי הממשלה לטובת אזרחי ישראל. פרויקט מתקן הטיפול במי התהום המזוהמים במתחם תעש רמה"ש הינו פרויקט חשוב ומשמעותי, אשר יתרום רבות לשמירה על אקוויפר החוף, לשיקום נחל הירקון ולשמירה על הסביבה. מדובר בפרויקט משמעותי גם בסיוע למאמץ הממשלתי לטיפול במשבר הדיור, שיאפשר הקמה של עשרות אלפי יחידות דיור ושטחי תעסוקה בלב אזורי הביקוש."

מנהל רשות המים, מר יחזקאל ליפשיץ אמר: "מדובר בצעד משמעותי בקידום אחד הפרויקטים המורכבים והחשובים למשק המים. זיהום מי התהום באזור תעש רמת השרון הינו מהחמורים בישראל, הן מבחינת מגוון המזהמים הייחודי והן מבחינת היקפו המרחבי. זיהום זה הוביל עד כה לסגירתם של קידוחי הפקה רבים באזור והוא ממשיך להתפשט ולסכן קידוחים נוספים.

רשות המים פועלת לקידום השיקום, במטרה למנוע את המשך התפשטות כתם הזיהום ולצמצמו, כדי לאפשר את השימוש באקוויפר ובמקביל לקדם את הזרמתם לירקון של מים באיכות גבוהה במסגרת המאמצים לשיקום הנחל, כפי שנקבע בהחלטת הממשלה לקידום פרויקט גאולת הירקון. 

התכנית לשיקום מי התהום באזור תעש רמת השרון היא חלק מרכזי במגמה אותה מובילה רשות המים לשיקום ולטיפול במי התהום המזוהמים בישראל, באתרים נוספים ששימשו לפעילותן של התעש ושל חברות ביטחוניות ואזרחיות נוספות, לצורך הגנה על מקורות המים ושימורם, להגנה על בריאות הציבור ועל מנת לאפשר פיתוח של מתחמי התעש המתפנים לשימושים אחרים לטובת אזרחי מדינת ישראל".

 

 

נדל"ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד