כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קראה לאחדות בעם

לימד ילדים תורה: הגיבור שנפל התייצב עוד לפני שקיבל אישור לכך

אביבה סילברמן, אימו של אוריאל, שנפל בקרב בדרום הרצועה, התראיינה לתוכנית "קלמן ליברמן" וקראה לאחדות בעם: "תעשו מעשה טוב - כמו שהוא היה עושה". הוסיפה: "התייצב במילואים עוד לפני שקיבל אישור לכך"

לימד ילדים תורה: הגיבור שנפל התייצב עוד לפני שקיבל אישור לכך
אוריאל אביעד סילברמן צילום: דובר צה"ל

רס"ל במיל' אוריאל אביעד סילברמן, ממושב נחלים, לוחם בחטיבה 4 של שיריון, נפל השבוע בקרב בדרום רצועת עזה, בן 23 בנופלו. אימו אביבה, התראיינה הבוקר (שני) לתוכנית "קלמן ליברמן" בכאן רשת ב וסיפרה על בנה, על החלל שהותיר וקראה לאחדות בעם: "מבקשת מעם ישראל, שכל אחד יעשה מעשה טוב לזכרו כמו שהוא עשה".

אביבה, אימו של אוריאל, סיפרה בריאיון על בנה ועל האבידה הגדולה: "קשה, אנחנו מאוד מתגעגעים אליו, אוריאל היה ילד עם לב זהב, הוא התנדב לכול משימה. הוא התנדב לידידים ולקייטנת אילן עם ילדים, שבקיץ בכול שנה הוא היה בצוות הטכני שמה, הוא לימד ילדים שאינם דתיים מבחינת התורה, היה טבח מחונן, פינק את כולם בגלל המאכלים שלו, שהצליח לעשות מקופסת טונה. פשוט ילד זהב, אנחנו קראנו לו ילד אהבה שלנו. קשה להאמין שהוא איננו. באמת חלל גדול. חשוב לנו לחזק את החיילים בשטח ולהגיד להם כמה הם עושים משימה חשובה וכמה עם ישראל אחריהם ואחדות בעם מאוד חשובה לנו. באו חילונים ודתיים עם דגלי ישראל וזה ריגש אותנו. אני מבקשת מהעם תישארו מאוחדים, בתקופות שלא היה לשון הרע עם ישראל ניצח. חשוב לא לדבר רע אחד על השני ולהישאר מאוחדים".

אביבה סיפרה כי אוריאל נלחם להיות לוחם וגם לשרת במילואים, אף שלא קראו לו בתחילת המלחמה: "זה לא היה מובן מאליו, אוריאל נלחם להיות שיריונר, הוא עשה דיאטה רצינית בשביל להתגייס לשיריון וגם עכשיו לא קראו לו לצבא וכשפרצה מלחמה הוא דאג ונלחם שיזכרו אותו ויקראו לו עכשיו, הוא התייצב וחיכה עד לאישור רשמי שהוא יכול להיות חלק מהמלחמה וככה הוא הגיע לאן שהוא הגיע וכנראה שהוא היה צריך להיות שמה. הוא תמיד היה שם להתנדב אנחנו ידענו שאם צריך לסמוך על מישהו זה אוריאל. זהו, זו אבידה גדולה למען העם שלנו. יש לנו את הזכות וניצולי שואה אמרו שיש להם זכות לחיות בארץ ישראל וגם למות למענה. אני מודה כי זאת זכות".

על שירות המילואים סיפרה: "הוא עבד במסעדה כטבח. הוא הלך להגנת ישוב כי הוא החליט שהוא צריך לעשות משהו. ואז הוא קיבל אישור לשרת. כי הוא אמר שאם הוא שיריונר הוא נולד לשרת את המדינה".

אוריאל היה במהלך פעילות בחאן יונס בנופלו, לדברי האם, טיל נ"ט הושלך לעברו כאשר הם היו ליד מנהרות בהן היו סימנים לחטופים: "נ"ט פגע רק בו, מישהו מקומה שנייה זרק נ"ט ופגע בו והצוות שלו נפצע ואני מתפללת על הצוות הזה. היו שם מנהרות, שככל הנראה היו שם חטופים, כי היו שם סימנים לחטופים בחאן יונס".

לבסוף, קראה אביבה לאחדות: "מבקשת מעם ישראל, שכול אחד יעשה מעשה טוב לזכרו כמו שהוא עשה. האחדות בעם ושהתקשורת תדווח על דברים טובים ואנחנו רוצים לשמוע תקשורת חיובית, זה חשוב לנו".

כאמור, אוריאל נהג ללמד ילדים תורה והוא הדריך ילדים לקראת העלייה לתורה. ענת מלכי, אימו של יהונתן, שלמד אצל אוריאל סיפרה אתמול בתוכנית "כאן הלילה" בכאן רשת ב: "הוא היה חמד של בחור, אין דברים כאלה. הוא היה מסוג האנשים שנכנסים לחדר וכול החדר מואר. הוא דאג לראות את בני בצורה הכי מלאה שאפשר לראות. הוא הגיע דרך מיזם צהר להכנת ילדים לבר מצווה, הוא הגיע לאחר מספר מורים ויהונתן לא הצליח להתחבר למורים והוא הגיע ולימד אותו בהומור ובשירים, בני נקשר אליו וראה בו מודל. כשהוא הגיע למשפחה הוא הפך לבן משפחה כי היה בו משהו נעים, אמיתי ואכפתי. איך שהוא הצליח להעצים את בני זה לא משהו יסולה בפז".

"יום אחד הוא הלך למילואים, הוא סיפר שהוא התעקש ללכת ואנחנו ביקשנו ממנו לא ללכת ולהישאר עוד קצת והוא אמר 'אני לא יכול, הלב שלי לא נותן לי', יהונתן כתב לו שהוא מחכה לו וסיפרתי לו, הוא הפך למשמעותי, יהונתן לא רצה להחליף מדריך למרות שהתעכבנו בגלל שהוא יצא למלחמה. אנחנו נחפש מדריך חדש, אבל אני יודעת שיהונתן לא מתחבר לכל אחד, לא פוגשים בן אדם כזה בכול יום".

חמאס חאן יונס חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד