כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מתקפה על ניר דבורי

אלוף (מיל') יצחק בריק: רק כך נוכל לשחרר את החטופים

אלוף (מיל') יצחק בריק על עסקת שחרור תמורת סיום המערכה: "מי שחושב שהלחץ הצבאי יביא לפתרון, טועה - השחרור לא יכול לקרות בלי הסכם עם חמאס" |  בהמשך, תקף את הפרשן הצבאי ניר דבורי: "נשלח לג'נין עם כובע פלדה ומצלם את כל התרגולות של צה"ל"

אלוף (מיל') יצחק בריק: רק כך נוכל לשחרר את החטופים
יצחק בריק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אראל סג"ל אירח בתוכניתו את נציב קבילות החיילים לשעבר אלוף (מיל') יצחק בריק. בפתח התוכנית התייחסו השניים ליומה ה־108 של המלחמה הקשה מול חמאס ובפרט לאפשרות לעסקת שחרור החטופים תמורת סיום המלחמה בעזה.

לדבריו של בריק, "להגיע לשחרור החטופים שלנו חיים, זה לא יכול לקרות ללא הסכם עם חמאס. כל מי שחושב שהלחץ הצבאי יביא לפתרון, פשוט טועה בגדול. כשאני מדבר על הסכם אני מתכוון שצריך לתת לעם את ההרגשה שאנחנו עושים את הכול על מנת להוציא את החטופים בחיים".

בהמשך, ביקש לציין כי "לגבי האמירה של ראש הממשלה על האפשרות לשבת עם המצרים למשא ומתן - השלילה של המפגש הזה, כשנתניהו אומר שאלה דרישות בלתי אפשרויות של כניעה ולכן הם לא יכולים להיפגש - זו לדעתי טעות גדולה".

עוד הוסיף: "יש לנו היום מורסה לא פתורה - הנושא של רפיח. אני בא ואומר שצריך לחסום עכשיו את המנהרות עם קיר מהצד המצרי, כי בצד העזתי קשה מאוד. זו נקודה קריטית - אם לא נצליח לטפל באלה שלמעלה, לא נגיע למטרה המרכזית שלנו שהיא למוטט את החמאס. אם בעוד חצי שנה נסתכל מאחור ולא נמוטט את החמאס, זה כאילו לא עשינו שום דבר מהבחינה שיהיו לנו עוד מאות הרוגים וחטופים כבר לא חיים".

בהמשך, בריק מתח ביקורת קשה על הצבא ותקף את הפרשן הצבאי ניר דבורי: "מה שקרה בצבא ב-20 שנה האחרונות, שלא קשור לממשלה, זה חרפה, זה קריסה של תהליכים ותרבות ארגונית מתחת לכל ביקורת. את זה אמרתי ואכן זה קרה לצערי הרב ועכשיו אני אומר, וממשיך להגיד, אם תמשיכו באותה שיטה באולפנים עם דובר צה"ל שיושב שם בערוץ 12 ועם זה שיושב לידו שכל תפקידו להודיע שביבי הוא האשם ומגן על הצבא כאילו לא קרה שום דבר, מפזרים חול בעיני הציבור ונותנים לציבור להרגיש שהצבא חזק, גם אחרי האירוע הנורא והאיום הזה", אמר בריק.

בריק נשאל הציטוטים שלו שמצוטטים תדיר ברשתות החברתיות של הערבים וענה: "כל מה שאמרתי בעבר מופיע בוויקיפדיה, אין לי מה להסתיר. דבורי נשלח לג'נין עם כובע פלדה ומצלם את כל התרגולות של צה"ל, פורס לאויב בדיוק. אני לא מדבר על הדברים האלה. הם עושים את זה כדי ליצור דימוי כמה הצבא חזק ולמכור סודות, יותר חמור".

לסיום, האלוף הבהיר כי "אם לא נצליח למגר את החמאס, המצב שלנו אז יהיה הרבה יותר גרוע ממצבנו היום. לכן, חייבים להסתכל על הבעיה ולא להתעלם ממנה, אלא לקחת אותה בחשבון ולהחליט על טקטיקה של פעולה שלא בהכרח דומה למה שקורה עכשיו. אם לא נצליח במקביל לפעולה בח'אן יונס, לפגוע גם בראש הנחש - נגיע למצב חמור. עוד יותר חמור מעכשיו".

יצחק בריק מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד