כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
איום לבנוני

עיתון חיזבאללה: "אם האויב יחצה גבולות, לא תהיה תקרה ללחימה"

בעיתון אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה נכתב הבוקר מאמר ע"י העורך שמסביר מהם הצעדים הבאים באשר ללחימה, מהזווית הלבנונית

עיתון חיזבאללה: "אם האויב יחצה גבולות, לא תהיה תקרה ללחימה"
דגל חיזבאללה בגבול לבנון צילום: Ayal Margolin/Flash90

עורך העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה, איבראהים אל-אמין, כתב הבוקר במאמר שכותרתו "מי אמר שחיזבאללה לא רוצה מלחמה בכל מחיר?" כי "חיזבאללה נערך מבצעית להגיב על כל הפרה מצד ישראל של כללי העימות שחיזבאללה מקבל אותם. תהיה תגובה ודאית על כך, אפילו אם זה יידרדר למלחמה גדולה. משם הכדור חוזר למגרש של ישראל וביד שלה".

עוד הזכיר כי "אנחנו אלה שפתחנו באש, ועשינו את זה באופן מודע במטרה לתמוך בהתנגדות בעזה. זה נכון שאנחנו לא רוצים מלחמה, אבל לא נפסיק לעשות את מה שאנחנו עושים עד שהתוקפנות נגד עזה תיפסק!".

הוא המשיך וכתב ש"האויב אומר לנו שהוא החליט, באופן חד צדדי, איך הקרב צריך להיראות, מה תהיה מסגרת הפעילות שאליה חיזבאללה יצטרך לציית. זאת אומרת, אתרים צבאיים מול אתרים צבאיים, ועומק מול עומק. זאת אומרת שהאויב אומר לנו שאם חיזבאללה יחליטו מי פותח באש, אז הוא יהיה זה שיקבע את הגבולות של תחום הלחימה. שימו לב שההתנגדות, באמצעות מנהיגיה, אמרה בבירור: אם האויב יחצה את הגבולות, לא תהיה תקרה ללחימה, גם בלי גבולות.

נכון שחיזבאללה לא רוצה להתחיל מלחמה רחבת היקף, אבל זה לא אומר שההתנגדות מוכנה לשלם מחירים גבוהים בתמורה להימנעות ממלחמה. לכן, ההתנגדות מוכנה, מבחינה מבצעית, להגיב לכל הפרה של האויב של חוקי המשחק שחיזבאללה מקבלת. זו תגובה בלתי נמנעת, אפילו אם זה יוביל לסחרחורת לעבר מלחמה גדולה".

חיזבאללה גבול לבנון לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד