י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פיתוח חדש

תוסף גוגל לדיווח אוטומטי על ציוצים ופרופילים אנטי-ישראלים

המערכת מאפשרת דיווח מהיר על ציוצים אנטי-ישראליים או לחלופין שיתוף פוסטים פרו-ישראליים בטוויטר בלחיצת כפתור אחת. "מי שיוריד את התוסף לא יצטרף להתאמץ ולחפש פוסטים, אלא הכל מבוצע בלחיצת כפתור, כך שכל אחד יכול להיות חלק מהמאמץ הלאומי בתחום ההסברה" מציינים המפתחים

תוסף גוגל לדיווח אוטומטי על ציוצים ופרופילים אנטי-ישראלים
המפתחים הכשרוניים צילום: המרכז האקדמי לב

המציאות אשר נוצרה מאז שמחת תורה ברשתות החברתיות, מוכיחה יותר מתמיד שאנו בעיצומה של מלחמת מעטים מול רבים, אל מול שטף הפוסטים והפרסומים האנטי-ישראליים. לאור היקף הפרסומים חסר התקדים, היכולת לדווח על כל פרסום ומשתמש אנטי-ישראלים היא מוגבלת ובבחינת בלתי אפשרית, ודאי לאור העובדה שתהליך הדיווח במקרים רבים ארוך ומסורבל.

מערכת חדשה אשר פותחה, מבקשת לספק פתרון לבעיה, באמצעות דיווח מהיר על פוסטים אנטי-ישראליים או לחלופין שיתוף פוסטים פרו-ישראליים בלחיצת כפתור אחת. "מדובר בתוסף לגוגל כרום שמרכז ציוצים ופרופילים ברשת X (טוויטר לשעבר) ומדווח עליהם או משתף אותם במטרה להגדיל חשיפה לתוכן פרו-ישראלי" מסבירים רזיאל בר ששת ודורון לוי, סטודנטים למדעי המחשב בקמפוס מבח"ר לגברים חרדים של המרכז האקדמי לב.

בר ששת ולוי, הם חלק מקבוצה של 8 סטודנטים, רובם של המרכז האקדמי לב, בשיתוף עם סטודנטים ממכללות עזריאלי ואפקה, אשר פיתחה את המערכת, במסגרת האקתון Hasbara-Tec שנערך לאחרונה. בהאקתון השתתפו 160 אנשי הייטק וסטודנטים, שחברו יחד בהתנדבות למשך 48 שעות, לצורך יצירת פיתוחים טכנולוגיים חדשניים, שישפרו את מערך ההסברה הישראלי במלחמה. במסגרת ההאקתון, שנערך בשיתוף מרכז היזמות שרייבר לב-טק במרכז האקדמי לב, משרד החוץ, משרד ירושלים ומסורת ישראל, עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים וקרן JVP, פותחו כלים המותאמים לאתגרים שזוהו כנקודות התורפה המרכזיות של ההסברה הישראלית.

"לאחר הורדת התוסף, ברגע שהמשתמש נכנס לפיד הראשי בטוויטר, המערכת מתחילה לנטר באופן אוטומטי את כל הציוצים הקיימים (אלה שהמשתמש ראה ואלה שעדיין לא הספיק לטעון), ולהצליב אותם מול מאגרי מידע קיימים המנטרים ציוצים" מסבירים בר ששת ולוי. "לאחר מכן הציוצים או הפרופילים מקוטלגים לשלוש קבוצות: חיובי, שלילי או טרם הוגדר".

הם מציינים, כי ברגע שסווג ציוץ או פרופיל כ"שלילי", כל מי שהוריד את התוסף מקבל התראה שעליו לדווח על התוכן השלילי ובלחיצת כפתור פשוטה הוא מבצע זאת, ומדלג על תהליך הדיווח הארוך והמסורבל של רשת הטוויטר. לחלופין, במידה והתוכן זוהה כחיובי, משתמשי התוסף מקבלים התראה לשתף וליצור מעורבות עם הציוץ, במטרה להגדיל את החשיפה שלו. על מנת למנוע חסימה של משתמשים על ידי טוויטר בשל דיווח בתדירות גבוהה מדיי, הגדירו חברי הצוות כמות דיווחים מוגבלת עבור כל משתמש שיוריד את התוסף, כך שלא ייוצר מצב שאדם שרצה לסייע ייפגע בכך שחשבונו האישי יחסם.

"ברגע שהבנו את אופן הפעולה של הרשתות ידענו כיצד לפעול כך שמי שיוריד את התוסף לא יצטרף להתאמץ ולחפש פוסטים, אלא הכל מבוצע בלחיצת כפתור, כך שכל אחד יכול להיות חלק מהמאמץ הלאומי בתחום ההסברה" אומר בר ששת. לדבריו, הפיתוח מיועד עבור חמ"לים להסברה שכבר הוקמו, אך גם עבור כל ישראלי שמוכן להקדיש פחות מדקה מזמנו ולסייע למלחמה באנטישמיות.

חברי הקבוצה מסבירים, כי בחרו להתמקד דווקא ברשת הטוויטר, כיוון שמדובר בפלטפורמה שכמעט ולא מצונזרת, ולכן עולים בה תכנים אנטישמיים ופרו-פלסטיניים רבים. "בנוסף, הדרך לדווח על ציוץ או על פרופיל בטוויטר מאוד מסורבלת, והתוסף שלנו עוקף את הבעיה, ובלחיצת כפתור פשוטה" הם מציין ומדגישים כי בכוונתם לפתח את התוסף לדיווח ושיתוף פוסטים ברשתות חברתיות נוספות בעתיד. "אנחנו בשלבים סופיים של אבטחה טרם העלאת התוסף לענן ופתיחתו להורדה" הם מציינים.

"תעשיית הפייקים והסרטונים המבושלים שחמאס מפיץ ברשתות החברתיות הם חלק בלתי נפרד מהאתגר ההסברתי" אומר ערן יומטוביאן, מנהל מרכז היזמות שרייבר לב-טק במרכז האקדמי לב, "זוהי תעשייה שפורחת ומצליחה בין היתר בשל העובדה שבזירת המדיה החברתית, בדומה לזו הבינלאומית, העם היהודי הוא מיעוט שבמיעוט. לפיכך, עם פרוץ המלחמה יצאנו בקריאה לסטודנטים ולבוגרים להירתם למאבק ההסברתי, על מנת שישתמשו בכלים ובידע שרכשו כאן בכדי לייצר את הפיתוחים טכנולוגיים שיספקו מענה בזירה הזו".

 

אנטישמיות טוויטר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד