כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תהיו חזקים במשימתכם

בים וביבשה: הביקור של הראש"ל בבסיס חיל הים

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף הרב הראשי לישראל בביקור בבסיס חיל הים בחיפה: "אנו נושאים תפילה לשלום העומדים בין בים ובין ביבשה שהקב"ה יצליח את דרכם". 

בים וביבשה: הביקור של הראש"ל בבסיס חיל הים
הראש"ל בביקור בחיל הים צילום: באדיבות המצלם

על רקע החשש מפתיחת מלחמה בצפון, הגיע הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף הרב הראשי לישראל, לביקור חיזוק בבסיס חיל הים בחיפה.

החיילים המשרתים בבסיס התקבצו יחדיו לשמוע שיעור בדברי תורה מפיו של הראש"ל. החיילים והמפקדים הנרגשים התאספו בבית הכנסת החדש בבסיס, לשמוע שיעור בדברי תורה ואגדה וחיזוק בשעת המלחמה.

במהלך השיעור אמר הרב דברי חיזוק רבים והזכיר את המעשה ביהושע שבזמן כיבוש יריחו, התגלה אליו המלאך ואמר לו שבא בגלל שיש ביטול תורה. רואים מכאן, שבמלחמה צריך גם את הכוח הצבאי של הלוחמים הנועזים וגם את כוחם הרוחני של אלו שלומדים תורה. "אתם החיילים והמפקדים שעומדים כאן, אל תיפול רוחכם, ותהיו חזקים במשימתכם. אתם אלו שנלחמים בים, ביחד עם לומדי התורה ביבשה, מגינים על עם ישראל. ואנחנו מתפללים לשלומכם העומדים בין בים ובין ביבשה, שהקב"ה יצליח את דרכם".

במהלך הסיור כובד הרב בחנוכת בית כנסת חדש שנחנך בבסיס "ממעמקים קראתיך ה'". לאחר חנוכת הבית ומסירת השיעור, ערך הראשון לציון, תפילת 'מי שברך' להצלחתם של כל החיילים ולשובם בשלום של החטופים ולרפואת הפצועים.

הראשל"צ הודה באופן אישי לרב בסיס חיל הים בחיפה רס"ן הרב יוסף מנחם ולרב זרוע הים סא"ל אופיר טובול ובירך אותם בהצלחה בתפקיד החשוב של חיזוק הרוח היהודית ושמירה על גדרי ההלכה בצבא.

הרב יצחק יוסף חיל הים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד