כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
צעד אנטי ישראלי נוסף

ישראל הוסרה מרשימת המומלצות לייצוא של טורקיה

טורקיה הסירה את ישראל מרשימת המדינות שהוגדרו כיעד מועדף ומומלץ לייצוא, זאת ברקע המלחמה בעזה והמתיחות הרבה בין המדינות. ישראל הוסרה מרשימת ההמלצות יחד עם עיראק, מוזמביק, קונגו וסודאן

ישראל הוסרה מרשימת המומלצות לייצוא של טורקיה
הלירה הטורקית צילום: pixabay

בטורקיה יפסיקו לעודד חברות לייצא לישראל, והיא לא תסבסד או תתמוך בעסקים שמקיימים עסקים מסחריים עם ישראל, כך עולה מדיווח "חדשות 12". הצעד נתפס כאות לאנשי עסקים שאם הם ימשיכו לסחור עם ישראל, הממשלה לא תעזור להם אם יסתבכו בעסקיהם.

לפי דיווחים בתקשורת הטורקית בשבוע שעבר, חמש מדינות הוסרו מהרשימה של המדינות שאליהן ממליצה טורקיה לייצא: ישראל, עיראק, מוזמביק, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו וסודאן.

משרד המסחר הטורקי פירסם בהצהרה כי "בהתחשב בקשר הגלובלי, הפוליטי והכלכלי, בוצעו מחקרים לקביעת שווקי היעד שאליהם ניתן להפנות את החברות שלנו בשנת 2024, בהתאם למטרה של הגדלת הייצוא שלנו".

המשרד לא הזכיר במפורש את מחיקתה של ישראל, אך כן צויין כי הוא לקח בחשבון ובחן "מדינות במסגרת אסטרטגיית המדינות הרחוקות ומדינות החברות בארגון לשיתוף פעולה אסלאמי".

לפני מספר שבועות דווח בתקשורת הטורקית כי על אף המלחמה בעזה, הסחר בין ישראל לטורקיה עלה ב-30%. ידיעה זו גרמה למבוכה רבה בממשלת ארדואן שמקפידה מאז תחילת המלחמה לתקוף את ישראל ללא הרף.

בשל ידיעה זו, נאלץ משרד החוץ הטורקי להוציא הודעת הכחשה. "בכמה כלי תקשורת התפרסמו דיווחים על עלייה בייצוא לישראל" הטענה הזו חסרת בסיס", נכתב והובהר: "המסחר שנעשה עם ישראל הוא לא מול האזור היהודי של ישראל. המסחר עם ישראל נעשה למען 2.2 מיליון אזרחים ישראלים ממוצא ערבי ועבור אלה שחיים תחת כיבוש ישראלי בגדה המערבית, עזה ובמזרח ירושלים".

מלחמת חרבות ברזל חמאס טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד