כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ברקע הדיון על עזה

בית המשפט בהולנד הרשיע לוחם צבא אסד באשמת פשעי מלחמה

האיש, שזוהה בשם מוסטפא א', בן 35, נידון ל-12 שנות מאסר בשל פשעי מלחמה שביצע בסוריה במהלך מלחמת האזרחים על ידי בית המשפט בהאג לאחר שהיגר להולנד לפני ארבע שנים  

בית המשפט בהולנד הרשיע לוחם צבא אסד באשמת פשעי מלחמה
נשיא סוריה בשאר אסד צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בית המשפט בהאג הרשיע חבר לשעבר בקבוצה חמושה פרו-ממשלתית בסוריה בגין השתתפות בעינויים ומעצרים בלתי חוקיים בסוריה וגזר עליו 12 שנות מאסר. השופטים קבעו היום (שני) כי הגבר בן ה-35, שזוהה בבית המשפט רק כמוסטפא א', היה מעורב במעצר של אדם ב-2012 בסוריה. מאוחר יותר הוא מסר את האיש לגורמי המודיעין של חיל האוויר הסורי שניהלו בית סוהר בו עונה.

בית המשפט אמר כי הנאשם היה חבר מוביל בקבוצה שכינתה את עצמה "ליווה אל-קודס", או בתרגום לעברית - "חטיבת ירושלים", קבוצה חמושה שמורכבת ברובה מפליטים פלסטינים החיים בסוריה ונוסדה במהלך השנים הראשונות של מלחמת האזרחים במדינה שנמשכת כבר יותר מ-12 שנים.

מוסטפא הורשע בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות בגין שיתוף בעינויים, טיפול לא אנושי ומעצר בלתי חוקי וגם בגין חברות בארגון פשע. הוא נעצר בשנת 2022, לאחר שהיגר להולנד בשנת 2020 והגיש בקשה למקלט שם.

במהלך הישיבה הראשונה של בית המשפט בתחילת נובמבר, השופטים ציטטו עדים שאמרו שהוא היה מעורב במעצרים האלימים שלהם ומסרו פרטים על מכות ועינויים שהם סבלו בכלא. למרות שהתבקש פעמים רבות להגיב להצהרות ולקטעים מראיונות המשטרה שלו ושיחות טלפון שיירטו, מוסטפא א' התמיד בזכותו לשתוק.

פסק הדין מציין את הפעם הראשונה שבית משפט הולנדי הרשיע לוחם בפשעים שבוצעו בזמן שנלחם לצד ממשלתו של הנשיא בשאר אל-אסד במהלך המלחמה בסוריה. היו מספר קטן של הרשעות דומות בגרמניה. בשנים האחרונות, בתי משפט בהולנד הוציאו הרשעות בפשעי מלחמה לכמה אזרחים סורים שהיו חברים במיליציות האופוזיציה ובקבוצות חמושות אחרות בסוריה.

סוריה הולנד הרשעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד