י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
מבצע 'קשת פוסידון'

מטוסי קרב אוניות מלחמה וצוללות: ארה"ב ובריטניה תקפו מטרות חות'יות

ארה"ב ובריטניה ביצעו סבב חדש של תקיפות נגד מטרות חות'יות בתימן. ארה"ב ובריטניה השתמשו בטילי טומהוק ומטוסי קרב אוניות מלחמה וצוללות כדי לתקוף אתרי אחסון טילים ומשגרים של החות'ים | שם המבצע: "קשת פוסידון"

מטוסי קרב אוניות מלחמה וצוללות: ארה"ב ובריטניה תקפו מטרות חות'יות
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

ארצות הברית ובריטניה ביצעו סבב חדש של תקיפות נגד מטרות חות'יות בתימן, כך אמרו שלושה פקידים אמריקאים ל-AP, התקיפה היא איתות לאיראן שארה"ב דרשה ממנה למנוע מהחות'ים לתקוף ספינות בים האדום. ב'פוליטיקו' דווח כי הכוחות ביצעו תקיפות בקנה מידה גדול על החות'ים בתימן.

התקיפות היו על מתקני המורדים החות'ים ברחבי תימן, כך על פי גורם רשמי אמריקאי ובריטי, והגבירו את הפעולות נגד הקבוצה המיליטנטית שתוקפת ספינות בים האדום כנקמה על המלחמה בעזה.

על פי גורמים רשמיים ששוחחו עם AP, ארה"ב ובריטניה השתמשו בטילי טומהוק ומטוסי קרב אוניות מלחמה וצוללות, אתרי אחסון טילים ומשגרים של החות'ים.

צבא ארה"ב תקף לאחרונה כמה פעמים אתרי טילים של החות'ים, אך התקיפות הללו לא הצליחו להרתיע את המחבלים מלהמשיך לתקוף ספינות מסחריות העוברות בים האדום ומפרץ עדן.

המבצע האמריקני נגד החות'ים מכונה "קשת פוסידון", מה שמאותת שזה אמור להיות מבצע ארוך, וארה"ב ובריטניה נחושות לעשות סוף לתקיפות של החות'ים. 

 

מלחמת חרבות ברזל ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד