כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הגנה רוחנית

תלמידים מפלטבוש למדו משניות לעילוי נשמת חללי צה"ל

תלמידי ישיבת פלטבוש ערכו סיום ש"ס בבסיס הרבנות הצבאית בשורה. הרב דוד גרוסמן חיזק את החיילים: "התעסקתם בהבאתם לקבורה, טיפלתם בקדושים ביותר. זו המצווה הגדולה ביותר שיש"

תלמידים מפלטבוש למדו משניות לעילוי נשמת חללי צה"ל
סיום המשניות צילום: באדיבות המצלם

הגנה רוחנית: תלמידי ישיבת פלטבוש בניו יורק ארה'ב בשיתוף הרבנות הצבאית קיימו אתמול טקס סיום ש"ס משניות לעילוי נשמתם של חללי צה"ל והאזרחים הי"ד שנהרגו מתחילת מלחמת חרבות ברזל.

הטקס נערך במעמד הרב יצחק דוד גורסמן רב העיר מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ונשיא מוסדות מגדל אור, אל"מ הרב חיים וייסברג רמ"ח הרבנות הצבאית, ומנהל ישיבת פלטבוש הרב דוד הרצברג.

הרב יצחק גורסמן שעמד על גדול הזכות של תלמידי הישיבה אמר בדבריו בטקס כי "הטיפול במת מצווה דוחה כמעט את כל מצוות התורה, ולא סתם. הסיבה לכך היא שהקב"ה אוהב כל יהודי, וכל יהודי חשוב בשבילו, אבל במיוחד אלה שמתו על קידוש ה'. אלה שמתו על יהדותם ועל הצלת עם ישראל. כשאתם, חיילי המילואים של הרבנות הצבאים, התעסקתם בהבאתם לקבורה, טיפלתם בקדושים ביותר. זה לא הפך את העיסוק בכך לקל יותר, אבל זו המצווה הגדולה ביותר שיש".

הרב דוד הרצברג ברך את חיילי הרבנות הצבאית ותלמידי הישיבה והוסיף: "אנו נמצאים במקום קדוש. זאת זכות להיות כאן, אבל זכות שאינה מגיע לנו. אנו באנו לקבל את התורה מכם, ללמוד את התורה מכם, ולהפיץ זאת הלאה. למדנו מכם איך למסור את הנפש עבור עם ישראל, עבור ארץ ישראל ועבור מדינת ישראל. למדנו מכם איך להיות בני אדם, איך לכבד כל אדם, למרות הלחץ הגדול ולמרות הקושי העצום בו אתם נמצאים".

אל"מ הרב חיים וייסברג רמ"ח הרבנות ברך את תלמידי הישיבה ואמר: "משמחת תורה אנחנו מחכים לשמוח עם התורה. אנחנו נמצאים בתקופה קשה. תקופה שלא תמיד קל לראות כיצד אפשר לצמוח ממנה. אבל בדיוק כמו שבימי החורף העצים נראים חסרי חיים בגשם ובשלג, כשבפועל אנו יודעים שמרגע זה העצים רק יצמחו, כך גם עם ישראל כולו יצמח מתוך השעה הקשה שהיתה לנו".

מלחמת חרבות ברזל הרב יצחק דוד גרוסמן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד