כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תופעה מפתיעה

גבר ניגן בגיטרה במהלך ניתוח להסרת גידול במוחו

גבר מפלורידה ניגן בגיטרה שלו במהלך ניתוח מוח להסרת גידול, כדי לבדוק את תפקודו. הניתוח ארך שעתיים. האיש הורדם בתחילת הניתוח, אך התעורר לחלקים מרכזיים של הניתוח והוא ניגן בגיטרה שלו, וכך הרופאים ראו אם יש בעיה בתפקוד

גבר ניגן בגיטרה במהלך ניתוח להסרת גידול במוחו
pixabay

גבר מפלורידה "עזר" לאחרונה למנתחים להסיר גידול ממוחו על ידי השמעת מוזיקה משנות ה-80 וה-90.

כריסטיאן נולן, גיטריסט מקצועי מדרום פלורידה, קיבל הוראה על ידי רופאים לנגן מספר שירים בגיטרה שלו בזמן שהוא עבר ניתוח בגולגולת שנועד להוציא גידול מהצד הימני של האונה הקדמית שלו, כך דיווחה קשת WSVN מיאמי ארה"ב.

הניתוח שעבר נולן בוצע בזמן שהוא היה עירני כדי להעריך אם התפקוד במוח עובד טוב. במהלך ההליך שלו במרכז הסרטן באוניברסיטת מיאמי בתחילת ינואר, נולן ניגן מספר שירים משנות ה-80 וה-90 כדי לבדוק את תיפקודו.

"זה היה כאילו לא מהעולם הזה, כאילו, להתעורר ולגלות אנשים עובדים בתוך הראש שלך באופן פעיל", אמר נולן "זו סוג של תחושה מטורפת". נולן אובחן לראשונה עם הגידול לאחר שחווה תסמינים שהשפיעו על הצד השמאלי של גופו.

"איבדתי תחושה בכל הצד השמאלי שלי. מהמותניים ומעלה, לא הצלחתי להזיז את היד שלי", אמר נולן. נולן גם התקשה לנגן בגיטרה שלו ולהשתמש ביד שמאל שלו באופן כללי.

בסופו של דבר, הרופאים אבחנו שלנולן יש גידול שנראה במוח באונה הקדמית הימנית שלו. אזור זה במוח שולט בתנועה וביכולות קוגניטיביות אחרות.

הרופאים קבעו ניתוח להסרת הגידול של נולן 10 ימים לאחר האבחנה הראשונית. מטרת הניתוח הייתה לאמת את סוג הגידול ולהסיר כמה שיותר ממנו.

לפני הניתוח, הרופאים שאלו את נולן אם הוא יהיה מוכן לנגן בגיטרה במהלך הניתוח כדי לבדוק את מיומנותו.

ד"ר ריקרדו קומוטר, מנהל מחלקת גידול המוח של אוניברסיטת מיאמי, אמר ל'פוקס ניוז' ששמירה על ערנות של מטופל במהלך סוג כזה של ניתוח מוח היא קריטית כדי לעקוב אחר כל נזק שנגרם למוח. "אנחנו רוצים לעשות את הניתוח כשהוא ער כדי לפקח כל הזמן על החולה, כדי שנדע אם יש בעיה בתפקודי מוח", אמר.

כל הניתוח ארך שעתיים. נולן הורדם בתחילת הניתוח, אך התעורר לחלקים מרכזיים ממנו. בזמן הזה הוא ניגן בגיטרה שלו וכך הרופאים ראו האם יש בעיה בתפקוד.

המנתחים הצליחו להסיר בהצלחה את כל הגידול של נולן ושחררו אותו למחרת הניתוח. הוא נשלח להתאושש בבית. הוא יעבור בשבועות הקרובים הקרנות וכימותרפיה כטיפול המשך, כך דיווחה רשת 'פוקס ניוז'.

מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית גיטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד