כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"שלומיאליות מוחלטת"

לאן נעלמו 300 מיליון שקלים שהובטחו

הכספים הובטחו במסגרת מתווה התמרוץ של משרד הבריאות לפני כשלוש שנים, אך נבלעו בחובות בתי החולים | בתוך כך, נרשמים עומסים חריגים במחלקות הפנימיות ובחדרי מיון ברחבי הארץ 

לאן נעלמו 300 מיליון שקלים שהובטחו
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

כ-300 מיליון שקלים שהובטחו למחלקות הפנימיות לפני כשלוש שנים במתווה התמרוץ לא הגיעו ליעדם, אלא נבלעו בחובותיהם של בתי החולים. כך מדווחת ראש דסק הבריאות של 'כאן', קטי דור.

יו"ר איגוד הפנימאים פרופסור אבישי אליס אמר ל'כאן חדשות': "אנחנו חשים החמצה ותסכול עמוק. משרד הבריאות פספס הזדמנות היסטורית לחולל שינוי אמיתי לשם העלאת תפקוד המחלקות הפנימיות". לדבריו, "בשלומיאליות מוחלטת חולקו הכספים לפי גודל בית החולים וכך שוב הרוויחו בתי החולים הגדולים על חשבון אלה הקטנים בפריפריה".

עוד פורסם כי בבתי חולים רבים עומדת התפוסה במחלקות הפנימיות בימים האחרונים על יותר ממאה אחוזים בשל תחלואת החורף. בבית החולים איכילוב ובשערי צדק עומדת התפוסה על 120%, בבילינסון, בקפלן ובבני ציון היא עומדת על 110%.

כמו נרשמים עומסים גם בחדרי המיון. בבית החולים בני ציון הגיע הערב חדר המיון לתפוסה של 200%, ובאיכילוב, שערי צדק וקפלן ל-150%. בבית החולים קפלן דיווחו מטופלים כי חיכו למיטה פנויה 22 שעות.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "בתי החולים קיבלו בשנתיים האחרונות את התקציב עבור המחלקות הפנימיות לפי גודלן. המשרד יפרסם בחודשים הקרובים את מודל התקצוב של המחלקות הפנימיות לשנה זו".

משרד הבריאות בתי החולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד