ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
109 ימים בשבי

אבא של החטוף: "הבן שלי נחטף מביתו, אני לא רוצה עקדת יצחק"

דני, אביו של עמרי מירן המצוי בשבי חמאס הפציר: "לא להתקרב למשפחות החטופים, אנחנו א־פוליטיים". הוסיף: "כנראה שבאמת במדינה בזו אם אתה לא הופך שולחן לא מבינים אותך, אין שפה אחרת"

אבא של החטוף: "הבן שלי נחטף מביתו, אני לא רוצה עקדת יצחק"
מנהרה של חמאס בה הוחזקו חטופים צילום: דובר צה"ל

עמרי מירן בן ה-46, אב לשתי בנות, נחטף לשטחי רצועת עזה לפני 109 ימים ומאז הוא מצוי בשבי חמאס, כאשר בני משפחתו לא יודעים מהו מצבו. דני מירן, אביו של עמרי, שוחח עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM וסיפר על תחושותיו בעקבות הזמן הרב שעבר.

"אני לא יודע כלום, לא הייתי בכנסת, לא פגשתי את ראש הממשלה כך שאין לי מה להגיד בעניין הזה, רק להזכיר לראש הממשלה שהניצחון שלו ושלנו - החזרת כל החטופים מיד", הבהיר מירן בפתח השיחה, והתייחס למחאה הקוראת להפלת הממשלה ובחירות: "יש לי בקשה - לא להתקרב למשפחות החטופים. אנחנו א־פוליטיים, לא רוצים להתעסק בפוליטיקה. אין לנו ממשלה אחרת, זו הממשלה שנמצאת וזו הממשלה שיכולה להחזיר את החטופים. אין טעם להיכנס לוויכוח עד שלא יחזירו את כל החטופים. כל ניסיון להפיל את הממשלה ולקיים בחירות, או שתהיו בשקט ואם לא תתרחקו ממטה החטופים. הם באו לפני שבוע, הקימו צעקות במטה החטופים וכולם חשבו שאלו משפחות החטופים. בבקשה, אל תערבו אותנו במאבק שלכם".

כמו כן, כאשר נשאל מה יקרה מבחינתם אם חמאס לא יקבל את ההצעות של ישראל, הדגיש מירן כי "אני עם חמאס לא יכול לדבר, החברים שלי מדברים עם חברי כנסת, שרים וראש הממשלה ביניהם. איתם אנחנו יכולים לדבר, מהם אנחנו יכולים לבקש עזרה. הם צריכים לעשות כל דבר, ומצידי לתת כל דבר, כל מחיר. אני צריך את הבן שלי. אני רוצה אותו בבית, אני מתגעגע לבית שלי, לחזור לבית שלי, לחיים שלי, לבן שלי. זה מה שאני צריך. כל דבר שיעשה ראש הממשלה, הקבינט, כל דבר שיעשו ויחזירו את הבן - אגיד תודה".

"אבל אני לא מרגיש שהם עושים את המקסימום", הודה וזעק: "שיעשו את המקסימום, יתנו לסינוואר את אשר הוא רוצה, אם זה מחבלים, הפסקת המלחמה, לחזור לקווים של שישה באוקטובר, זה לא מעניין אותי ואת המשפחות - אנחנו רוצים להחזיר את הילדים הביתה. יש מספר משפחות שאני חושב שהן אולי אחד וחצי מכלל המשפחות שהן מוכנות להקריב את הילדים במלחמה, שיפגעו הילדים שלכם שזה חלק מהמאבק ומתייחסים אליהם כחיילים. הבן שלי הוא אזרח שנעקר מביתו, נחטף מביתו, הוא לא חייל. אני לא רוצה עקדת יצחק בעניין הזה, לא רוצה כמו מספר המשפחות שאומרות שזה מה שילדיהם היו רוצים".

מירן המשיך והסביר כי "חינכו אותנו במדינה 'תחסמו כבישים, תסגרו את המדינה, רק ככה הם מבינים'. אני נגד סגירת כבישים וסגירת המדינה. כל העם איתנו, עם משפחות החטופים. כל העם מגיע לכיכר, למטה, עוטף אותנו באהבה אדירה. העם הזה נוסע בכבישי ישראל עם פקקים, אני לא רוצה לגרום לו עוד הפעם חסימות ודברים כאלה. אין בזה תועלת, העם איתנו. גם השבתת ועדת הכספים, אני נגד זה. אבל כנראה שבאמת במדינה בזו אם אתה לא הופך שולחן לא מבינים אותך, אין שפה אחרת".

"כמה אתה מתגעגע?", התעניינו צמד המגישים לסיום, ומירן השיב בכאב רב: "הוא כל עולמי. כל עולמי בעזה. אני עזבתי את הבית, מהתשעה בחודש אני נמצא בתל אביב, הייתי פעמיים ביסוד המעלה, פעם אחת לניחום אבלים ופעם אחת להביא בגדי חורף. שאר הילדים שלי כועסים עליי שאני מפרק את המשפחה. לא ייתכן לעשות לי את זה, די".

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד