כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"חייבים לפוצץ"

בריק על האסון: "יש הרבה מאוד שאלות על מה באמת קרה שם"

האלוף (מיל') יצחק בריק מחזק את חיילי המילואים שמחרפים נפשם למען ביטחון ישראל: "אני שואל את עם ישראל איך הוא יתגייס בפעם הבאה? הוא יגיד שבגדו בו"

בריק על האסון: "יש הרבה מאוד שאלות על מה באמת קרה שם"
יצחק בריק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האלוף (מיל') יצחק בריק, לשעבר מפקד גיס דרומי ומפקד המכללות הצבאיות. שוחח עם ליאת רון ברדיו צפון והתייחס לאסון הקשה אמש בו נפלו 21 לוחמים והסביר מה ההשלכות שלו על המשך הלחימה.

בתחילה נשאל בריק מהן המסקנות אותן ניתן להסיק מהאירוע המצער שפקד את מדינת ישראל הוא ביקש להדגיש ש"חמאס לא רוצה להילחם איתנו פנים אל פנים - הם ממלכדים, וחוזרים בחזרה. אני לא מבין למה הדברים קורים פעם אחר פעם. כל גישה למקום חשוד חייבת להיות עם פיצוץ הבית, עם מטוס, או טנק. אלו דברים שצריך ללמד יום-יום, שעה-שעה, ולהעביר את זה הלאה. לגביי מה שקרה אתמול - יש הרבה מאוד שאלות על מה באמת קרה שם, ולמה זה קרה. איך אנחנו מגיעים למצבים שהנהלים לא מיושמים אחד אחד וקורים אסונות כאלה".

בהמשך התייחס לשלב הבא בלחימה, וטען: "הבעיה המרכזית שיש לנו היום הם המורסה שנקראת מחנות רפיח. מי שרואה תמונה אווירית רואה שהאוהלים נוגעים אחד בשני, ובתוכם יש אלפים של מחבלים שמחופשים לאזרחים. הם השתלטו על המקום, הם השתלטו על הדלק, הם השתלטו על המנהרות. הם יוצאים וחוזרים משום שהם חופשיים מתחת".

למרות הכול מדינת ישראל הצליחה, כדבריו, לפגוע בהמון פירים באזור, אבל זה עדיין לא מספיק. "אנחנו בבעיה אם לא נצליח למגר את חמאס - אנחנו לא יודעים מי חמאסניק ומי אזרח. המצרים מאיימים שנפעל קרוב אליהם הם איימו שהשלום איתם יכול להיגמר. אם צה"ל ימשיך באותה השיטה יהיו לנו חטופים מתים, והרוגים, ולא נצליח לעמוד במשימה הזו אנחנו נהיה במצב טרגי - הרבה יותר מאשר היום. אין טרגדיה יותר גדולה מזו. אני קורא לביבי, אני קורא לגלנט. האם אתם מסוגלים לתור בבעיה? אם אין לכם איך תשנו תפיסה. תקטרו, תעבדו מבחוץ, ותתחילו לבצע תהליך הסכם לשחרור החטופים. אפשר להציל אותם היום, אבל בעוד חצי שנה זה יהיה מאוחר מדי".

נקודה נוספת שנגע בה היא מערך המילואימניקים, והיחס שהם מקבלים מהמדינה בשעה שהם שבים הביתה מהמילואים: "הדבר הטוב שקרה לנו זו רוח הלחימה. הם מתגייסים, עוזבים בתים, ארץ ישראל היפה, אין לי מילים, הם מוכנים לחרף את נפשם. יש לי תחושה שהיות ולממשלה אין שום ראייה אסטרטגית רחבה, והם לא עורכים דיונים על היום שאחרי. אחר כך מילואימניק חוזר, והוא מרגיש שאין ממשלה שתומכת בו. אני שואל את עם ישראל איך הוא יתגייס בפעם הבאה? הוא יגיד שבגדו בו. הוא לא יכול להתפרנס. את לא רואה ממשלה שמתעסקת בצורה רצינית בנושא. הממשלה מתעסקת בענייני הכספים, ולא נוגעת במה שחשוב".

חאן יונס מלחמת חרבות ברזל יצחק בריק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד