כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ה'חברא קדישא' נדהמו

מחריד: באמצע ההכנות לשבת נשמעה חבטה ונקבע מותו

הרב דורון בר, אב לשבעה ילדים, מתלמידי החכמים בעיר הקודש צפת, נפטר באופן פתאומי לאחר שלקה בדום לב • אנשי ה'חברא קדישא' נדהמו לשמוע את הצהרתה של האלמנה הטרייה, רגע לפני שעשתה את ה'קריעה' בבגדה • ידידי המשפחה מנסים לגייס סכום כסף התחלתי שיסייע להם להתאושש ולבסס את עתידם הכלכלי של היתומים הרכים

מחריד: באמצע ההכנות לשבת נשמעה חבטה ונקבע מותו
הרב דורון ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ביום חמישי האחרון, השעות הלילה, 'ליל שישי' שגרתי בבית משפחת בר בצפת. ההכנות לשבת בעיצומן, שטיפת רצפות, סיום הכביסות, תחילת ההכנה לקראת הבישולים...

לתרומה ל-7 היתומים הקליקו כאן>>>

החבטה שנשמעה הקפיצה את הגב' בר ממקומה, היא פחדה שבעלה נפל ונחבל. כשהגיעה ראתה אותו שרוע על הקרקע, לא נע ולא זע. לאחר שניות אחדות הבינה שהוא ללא הכרה ומיהרה להזעיק את כוחות ההצלה. אלו אכן באו במהירות והחלו לבצע בו מאמצי החייאה נמרצים, אבל, לאחר זמן לא רב, נאלצו להרים ידיים ולקבוע את מותו.

הרב דורון בר, אברך צעיר בדמי ימיו. תלמיד חכם ירא ושלם, איש נעים הליכות שכל רואיו יעידו יגידו שהוא כליל המעלות, אב מסור לילדיו ובעל נאמן לרעייתו הצדקת, נקטף בחטף, ברגע אחד, בלי שהיתה לבני המשפחה הזדמנות להיפרד ממנו, והוא בן 47 בלבד.

שבעה ילדים הותיר אחריו, שבעה ילדים ואלמנה אחת שבורה ורצוצה. הבן הבכור כבן 16, והתינוק בן חודשים ספורים.

הידידים והמכרים מעידים שמדובר במשפחה איכותית מאוד. החינוך המיוחד של הרב דורון ז"ל ושל רעייתו שתחי', היה מבוסס על אמונה תמימה ואהבה אינסופית. כך, השילוב המנצח של שתי התכונות הללו, חדר ופעפע בלב הילדים, שב"ה צומחים בצלמו ובדמותו של אביהם המנוח זצ"ל.

דוגמה לכך ניתן היה לראות רגע לפני שהאלמנה קרעה את בגדה, אנשי החברא קדישא שמעו אותה ממרת בבכי ומבקשת בקשה מיוחדת: "שהקב"ה יוציא את הגזרות מעם ישראל", זאת היתה המחשבה שלה בשעת אבלה הפרטי, רגע אחרי שהתאלמנה מבעלה והפכה לאלמנה חסרת כל, המחשבות שלה היו עם עם ישראל כולו, והגזירות הקשות המרחפות עליו בימים לא פשוטים אלו.
ידידי המשפחה מתארגנים ומבקשים לסייע לאלמנה והיתומים, ולשם כך הוקמה קרן עזרה וסיוע, באמצעות 'קופת העיר', והציבור מתבקש לסייע, כל אחד כפי יכולתו, כדי שלאלמנה והיתומים לא תחסר פת לחם על שולחנם חלילה וחס, וכדי שהמשפחה תוכל להמשיך להתקיים כיחידה אחת של משפחת בריאה ומאושרת, למרות האובדן העצום עם פטירתו של האב הדגול.

לתרומה ל-7 היתומים הקליקו כאן>>>
 

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד