י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בפעם השנייה החודש

צה"ל מאשר פגיעה בבסיס הבקרה האווירית במירון

חיזבאללה מסר כי התקיפה בבסיס, השנייה בתוך פחות מחודש, בוצעה בתגובה להתנקשויות בסוף השבוע בבכירים איראניים בסוריה ובאנשי חיזבאללה בלבנון | צה"ל: "אין פגיעה ביכולות הגילוי של חיל האוויר"

צה"ל מאשר פגיעה בבסיס הבקרה האווירית במירון
תקיפת בסיס הר מירון צילום: חיזבאללה

חיזבאללה טוען כי כוחותיו תקפו היום בטילים, (שלישי) בפעם השנייה החודש, את בסיס הבקרה האווירית במירון. לטענת ארגון הטרור השיעי אנשיו זיהו פגיעות.

לפי הארגון, התקיפה בוצעה בתגובה להתנקשויות שהוא מייחס לישראל בלבנון ובסוריה בסוף השבוע ולהמשך הפגיעה באזרחים בלבנון בידי כוחות צה"ל.

בצה"ל הודו בתקיפה שלטענתם הייתה מינורית בלבד: "לאור מיומנות טובה של הכוחות וכחלק מהכשירות המבצעית וגיבוי באמצעות מערכות נוספות, אין פגיעה ביכולות הגילוי של חיל האוויר".

הבוקר הופעלו אזעקות בגליל העליון והמערבי, וצה"ל עדכן כי 12 רקטות שוגרו מלבנון. ארבע מהן יורטו ושש נפלו בשטחים פתוחים. במקביל, חברת החשמל דיווחה על הפסקת קו מתח גבוה באזור מירון.

שעות אחרי שחיזבאללה פרסם תיעוד של התקיפה בהר מירון לפני למעלה משבועיים, הודו בצה"ל כי נגרם נזק משמעותי לבסיס הבקרה האווירית של חיל האוויר במירון כתוצאה ממתקפת הטילים של חיזבאללה.

עם זאת בצה"ל הבהירו כי אין פגיעה ברציפות התפקודית של מערך ההגנה האווירית, וכי יש גיבויים לכל המערכות. בנוסף צה"ל פתח בתחקיר של האירוע, בניסיון לבדוק כיצד לצמצם אירועים מסוג זה והאם ניתן היה למנוע את הפגיעה במקום האסטרטגי.

חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד