ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אחרי החיסול בדמשק

רוסיה תוקפת את ישראל: "עליה לחדול מרצח פוליטי"

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב הגיב לחיסולים שיוחסו לישראל בשבת, ואמר כי רוסיה "קוראת לישראל להפסיק לבצע מעשי רצח פוליטיים". השר קרא לביידן "לא להמתין עם הקמת מדינה פלסטינית"

רוסיה תוקפת את ישראל: "עליה לחדול מרצח פוליטי"
סרגיי לברוב צילום: מארק ניימן, פלאש 90

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב התראיין היום לרשת CBS האמריקנית והתייחס בין היתר לחיסולים של אנשי משמרות המהפכה בשבת בדמשק שיוחסו לישראל.

לברוב אמר: "אחרי הפגיעה בקציני משמרות המהפכה - רוסיה קוראת לישראל להפסיק לבצע מעשי רצח פוליטיים". לפי הדיווח ב'כאן 11' השר הוסיף: "רוסיה קוראת למנוע דחיקה של פלסטינים מאדמתם ולא תאפשר פינוי שטחים אלו".

לברוב קרא לנשיא ארצות הברית ביידן "לא להמתין עם נושא הקמת מדינה פלסטינית". עוד קרא לוושינגטון "להצטרף למאמצים הבינלאומיים להשגת הסדר במזרח התיכון ולא לבצע מונופוליזציה של התהליך".

השר הרוסי פנה ישירות לאמריקנים ואמר להם: "פעמיים השתמשתם בזכות הווטו ולא הייתה שום תגובה מצד מועצת הביטחון להצעה להפסקת אש. יש להפסיק את הפעילות הצבאית. אל תשתמשו בזכות הווטו כשעולה הצעה להפסקת אש הומניטרית".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ענה לשר החוץ הרוסי לברוב במועצת הביטחון של האו"ם: "כמו שכל חברות המועצה פה יודעות, רוסיה משתמשת ברחפנים איראניים כדי להרוג אזרחים באוקראינה. הטרור האיראני יגיע לכולכם, כולנו יודעים את זה, אפילו רוסיה שמשתפת פעולה בעצמה עם איראן".

איראן רוסיה סוריה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד