כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
צפו בתיעוד

פוסק הדור ב'שיעור כללי': "ישיבה היא לא אוניברסיטה"

עם כניסת עולם הישיבות לחציו השני של 'זמן חורף', נשא פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך דברי הדרכה לתלמידיו בהיכל ישיבתו, כשבמרכז דבריו אמר לתלמידיו: "ישיבה היא לא אוניברסיטה, לא באים כאן רק ללמוד אלא כדי להתחנך". צפו בדבריו

פוסק הדור ב'שיעור כללי': "ישיבה היא לא אוניברסיטה"
פוסק הדור בשיעור בישיבתו בבית שמש צילום: י.נ.ק.

בפתח ה'שיעור כללי' השבועי אותו מוסר מידי שבוע פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך מידי יום שלישי בהיכל ישיבתו בבית שמש, נשא פוסק הדור דברי הדרכה לתלמידיו על מהותה של 'ישיבה'.

את דבריו פתח בהדרכה יסודית על מהות הישיבה: "היסוד של כל ישיבה הוא 'לבוא בזמן' לסדרי הישיבה, שבזה תלוי כל קיום הישיבה, ובחור שמגיע מאוחר לסדר בישיבה, צריך לדעת שלא בעצמו בלבד הוא פוגע, אלא הוא פוגע בכל הישיבה כולה".

"כמו כן צריך להקפיד מאוד שהתפילה יהא בישיבה, שה'ישיבישע דאווינען' זה תפילה אחרת לגמרי, וכל ההצלחה בתורה תלוי בזה, כי אי אפשר להשיג תורה על ידי כשרונות בעלמא אלא כדי להשיג את לימוד התורה הק' צריך סייעתא דשמיא, ולזה צריך להתפלל כראוי 'אישיבישע דאווינען' כדי לזכות לסייעתא דשמיא".

"והעיקר צריך לדעת שהישיבה הק' אינה 'בית תלמוד' בלבד כאוניברסיטה שהוא רק מקום להחכים וללמוד ח"ו, אלא הישיבה היא 'בית חינוך', שבישיבה מתלמדים איך להתנהג בכל מהלך החיים, בתורה ובתפילה ובכל זמני היום, וכל בחור צריך להיראות כ'בן תורה' בכל הליכותיו ולא רק בקיום סדרי הישיבה בלבד, וסוף דבר הכל נשמע את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם.

הרב משה שטרנבוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד