י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
"אזור בטחוני"

דיווח: הפיצוץ הקטלני אירע היכן שישראל בונה אזור חיץ

ישראל הרסה חלק משכונה פלסטינית ליצירת אזור חיץ בין עזה לישראל כאשר 21 החיילים נהרגו בפיצוץ, כך לפי שלושה גורמים ישראלים וקצין צה"ל שהיה מעורב בהריסות. חלק מהשטחים שנהרסו נמצאים במרחק של כמה מאות מטרים מישובים ישראלים שהותקפו

דיווח: הפיצוץ הקטלני אירע היכן שישראל בונה אזור חיץ
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

ישראל טוענת שאזור חיץ יגן על תושבי העוטף. אך המבקרים אומרים שהמדיניות עלולה להיות פשע מלחמה. ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי צה"ל הרס חלק משכונה פלסטינית ליצירת אזור חיץ בין עזה לישראל כאשר 21 חיילים נהרגו ביום שני בפיצוץ, כך לפי שלושה גורמים ישראלים וקצין ישראלי שהיה מעורב בהריסות ושוחחו עם ה'ניו יורק טיימס'.

הפיצוץ ביום שני אירע לאחר שמחבלים ירו לעבר טנק שאיבטח כוחות שהציבו חומרי נפץ בתוך מבנים פלסטיניים בגבול עזה במטרה להרוס אותם, כך לפי דובר צה"ל. במהלך הלחימה, חומר הנפץ התפוצץ, ורבים מהחיילים שהיו בפנים נהרגו.

ישראל רוצה להרוס רבים מהמבנים הפלסטינים הסמוכים לגבול כדי ליצור "אזור בטחוני", כך לדברי שלושת הגורמים, שדיברו בעילום שם. שניים מהם אמרו כי המטרה של ישראל היא ליצור חיץ לכל אורך הגבול של ישראל עם עזה.

כוונת ישראל היא להקשות על חמאס לחזור על פשיטה כמו זו שהתרחשה ב-7 באוקטובר, אחת ממטרות המלחמה של ישראל היא ליצור תנאים שישכנעו את המפונים מהדרום שבטוח לחזור הביתה. חלק מהשטחים שנהרסו נמצאים במרחק של כמה מאות מטרים מישובים ישראלים שהותקפו.

כשנשאל על יצירת אזור חיץ, דובר צה"ל אמר כי החיילים שנהרגו היו מעורבים במבצע "ליצירת התנאים הביטחוניים לחזרתם של תושבי הדרום לבתיהם". אבל הוא לא פירט מה זה אומר.

הרעיון של אזור חיץ צבר תאוצה כזו בשיח הישראלי, שארה"ב מתנגדת לו משום שהוא יצמצם למעשה את גודלה של עזה, תהליך שמתנגד לו הממשל האמריקני.

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי, חזר על ההתנגדות הזו כשנשאל על המהלכים של ישראל ליצור אזור חיץ. "אנחנו לא רוצים לראות את שטחה של עזה מצטמצם בשום צורה", אמר קירבי. "לא נתמוך בזה".

רג'אגופאל בלקרישנן, הכתב המיוחד של האו"ם לדיור הולם, אמר שהריסה שיטתית של בתים בגבול עלולה להוות פשע מלחמה מכיוון שהם אינם מהווים איום מיידי על ישראל.

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד