כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מן הפח אל הפחת

הצית שריפה שגרמה למותם של 76 בני אדם כדי להסתיר רצח

אדם הצית שריפה שהרגה 76 בני אדם במגדל דירות ביוהנסבורג, הוא עשה זאת כדי לחפות על רצח. הגבר בן ה-29 עומד בפני 76 סעיפי רצח ו-120 סעיפי רצח בקשר לשריפה בבניין מגדל ביוהנסבורג בעקבות הודאתו המדהימה

הצית שריפה שגרמה למותם של 76 בני אדם כדי להסתיר רצח
אילוסטרציה צילום: freepik

אדם נעצר לאחר שהודה שהצית שריפה שגרמה למותם של 76 בני אדם כדי להסתיר רצח. הוא אמר שהוא חנק אדם במרתף דירות ביוהנסבורג לפני שהצית את גופתו. הודאתו של האיש הגיעה בזמן שהעיד בחקירה מתמשכת על סיבת השריפה.

המשטרה ביוהנסבורג מסרה כי עצרה גבר בן 29 בקשר לשריפה במגדל דירות לאחר שהודה בחקירה במעורבות בשריפה. האיש, ששמו לא פורסם, עומד בפני 76 סעיפי רצח ו-120 סעיפי ניסיון רצח, והצתה, כך מסרה המשטרה בהצהרה.

החקירה שהעיד בה נפתחה כדי לבדוק את הגורמים האפשריים לשריפה, ולא הייתה חקירה פלילית, מה שהפך את הודאתו לבלתי צפויה לחלוטין. לפחות 88 בני אדם נפצעו בתקרית בספטמבר האחרון, לפי גורמי בריאות במחוז. לפחות 12 מההרוגים היו ילדים, והקטן רק בן 18 חודשים, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

על פי ההערכה, רבים מההרוגים הם אזרחים זרים ושוהים בדרום אפריקה באופן בלתי חוקי, מה שמקשה על זיהויים. ארגונים לא ממשלתיים התערבו כדי לעזור לניצולים עם מגורים זמניים.

נשיא דרום אפריקה, סיריל רמפוסה, אמר אז כי הוא מאמין שהטרגדיה נגרמה בחלקה על ידי "גורמים פושעים" שהשתלטו על הבניין ושיכנו בו אנשים ללא תנאים. על פי ההערכה, הבניין הוא ביתם של כ-200 משפחות.

דרום אפריקה שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד