כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אימנה אנשי אל קאעידה

תחקיר מגלה: איחוד האמירויות מימנה חיסולים פוליטיים בתימן

למרות מטרתה המוצהרת לחסל קבוצות ג'יהאדיסטיות כמו אל-קאעידה ודאעש בדרום תימן, איחוד האמירויות גייסה אנשי אל-קאעידה לשעבר לכוחות הביטחון שלה כדי להילחם בתנועת המורדים החות'ים ובפלגים חמושים אחרים

תחקיר מגלה: איחוד האמירויות מימנה חיסולים פוליטיים בתימן
דובאי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

איחוד האמירויות הערביות מימנה חיסולים ממניעים פוליטיים בתימן, כך גילה תחקיר של ה-BBC, שהחמיר את הסכסוך בממשלת תימן ובפלגים לוחמים. תימן חזרה לאחרונה לאור הזרקורים הבינלאומי בעקבות התקפות על ספינות בים האדום.

הכשרה ללוחמה בטרור שסיפקו שכירי חרב אמריקאים לאנשי האמירויות בתימן שימשו להכשרת שכירי חרב מקומיים שיכולים לעבוד תחת פרופיל נמוך יותר - מה שגרם לעלייה גדולה בהתנקשויות פוליטיות, כך על פי ה-BBC.

ה-BBC גם מצא כי למרות מטרתם המוצהרת של שכירי החרב האמריקנים לחסל את הקבוצות הג'יהאדיסטיות אל-קאעידה ודאעש בדרום תימן, למעשה איחוד האמירויות המשיכה לגייס אנשי אל-קאעידה לשעבר לכוחות הביטחון שלה כדי להילחם בתנועת המורדים החות'ים ובפלגים חמושים אחרים.

ממשלת איחוד האמירויות הכחישה את ההאשמות לפיה היא התנקשה במנהיגים פוליטיים ללא קשר לטרור ואמרה שהן "שקריות". על פי הדיווח מסע ההרג בתימן היווה יותר מ-100 התנקשויות בתקופה של שלוש שנים.

איחוד האמירויות חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד