א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ברקע הדיווחים

גורם מדיני: "אין התקדמות במגעים לעסקה, הצד השני מקשיח עמדות"

ברקע הדיווחים על התקדמות משמעותית במגעים לעסקת חטופים חדשה, בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים, בישראל מכחישים וטוענים כי אין כל התקדמות. "ממה שאנחנו מבינים יש הקשחת עמדות בצד השני", אמר גורם מדיני | גורמים רשמיים בחמאס אמרו שהם "פתוחים לדון"

גורם מדיני: "אין התקדמות במגעים לעסקה, הצד השני מקשיח עמדות"
מנהרה של חמאס בה הוחזקו חטופים צילום: דובר צה"ל

בישראל מכחישים הבוקר (רביעי) את הדיווחים על התקדמות במשא ומתן מול ארגון הטרור בניסיון להגיע לעסקת חטופים חדשה וטוענים שלא רק שאין התקדמות אלא שהחמאס אף הקשיח עמדות.

גורם ישראלי המעורה במו"מ אמר: "הדיווחים על התקדמות במגעים לא נכונים. אין התקדמות. ממה שאנחנו מבינים יש הקשחת עמדות בצד השני". עם זאת הגורם הוסיף, "זה לא אומר שלא יכולה להיות פריצת דרך בקרוב".

כזכור, הלילה דווח ברויטרס כי ישראל וחמאס הגיעו להסכמות על קווי מתאר כלליים לעסקת חטופים בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים.

בשיחה עם סוכנות הידיעות אמרו גורמים מצריים וקטאריים כי נעשים מאמצי תיווך אינטנסיביים של קטאר, ארה"ב ומצרים להפסקת אש שתימשך חודש. עם זאת התייחסו גם לקושי להתקדם בשל המחלוקת בנושא חידוש הלחימה בתום העסקה.

בכיר בחמאס צוטט ברויטרס אומר כי אחת ההצעות שהגישה ישראל הייתה סיום המלחמה בתמורה להגליית שישה בכירים בחמאס - בהם מוחמד דף ויחיא סינוואר. ארגון הטרור דחה את ההצעה.

בוול סטריט ג'ורנל דיווחו מפי מקורות מצריים, כי גורמים רשמיים בחמאס אמרו למתווכים הבינלאומיים שהם "פתוחים לדון" בהסכם לשחרור "כל הנשים והילדים האזרחים" שנותרו בשבי, בתמורה ל"הפסקה משמעותית במלחמה".

המקורות ציינו כי מדובר ב"תפנית משמעותית" בעמדה של חמאס, שכאמור התנגד עד כה לכל מו"מ שלא כולל סיום קבוע של המלחמה.

בתוך כך, שר האוצר שיגר הבוקר דרישה לכינוס מידי של הקבינט המדיני בטחוני, בפנייתו כתב: א. על רקע דיווחי העיתונות הזרה על עסקה המתגבשת עם חמאס בהסכמת קבינט המלחמה במסגרתה תיפסק המלחמה במשך חודש שלם לכל הפחות, אני דורש להביא לכינוס מיידי של הקבינט על מנת לקבל הבהרות.

ב. עצירת המלחמה בשלב רגיש כזה בטחונית ומדינית עלולה לסכן את המערכה כולה ותגרור מחירים קשים מאד ברצועת עזה ובחזיתות נוספות. סימני שאלה רבים ומסוכנים מרחפים מעל עסקה כזו.

ג. עצירת המלחמה בשלב הנוכחי לתקופה ארוכה היא משהו שלא נוכל לתת לו יד.

ד. הבטחנו להביא ניצחון. הבטחנו זאת לאזרחי ישראל, לחיילי המילואים ומשפחותיהם, למשפחות החטופים, ולעולם כולו. אל לנו לסכן את היכולת לממש הבטחה הזו שהיא תנאי לבטחון מליוני אזרחי ישראל ולקיומה של מדינת ישראל.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בעד החזרת החטופים, נגד עסקה גרועה".

מלחמת חרבות ברזל חמאס חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד