כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חסרה רק הונגריה

טורקיה אישרה את הצטרפות שבדיה לנאט"ו

אחרי עיכוב של עשרים חודשים אישרה טורקיה את בקשת שבדיה להצטרף לברית נאט"ו, וכעת נשארה רק הונגריה שתאשר את ההצטרפות כדי להפוך את הדבר לרשמי

טורקיה אישרה את הצטרפות שבדיה לנאט"ו
כוחות נאט"ו צילום: Pixabay

הפרלמנט הטורקי אישר את בקשת שבדיה להצטרף לברית נאט"ו, בתמיכת 287 חברי פרלמנט שהצביעו בעד ו-55 שהצביעו נגד. כעת, הונגריה נשארה חברת נאט"ו היחידה שלא אישרה את הצטרפות שוודיה.

ג'ף פלייק, שגריר ארה"ב באנקרה ברך על ההחלטה: "אני מעריך מאוד את החלטת הפרלמנט הטורקי לאשר את כניסת שוודיה לנאט"ו. מחויבותה של טורקיה לברית נאט"ו מדגימה בבירור את השותפות המתמשכת שלנו".

שבדיה ופינלנד ביקשו להצטרף לנאט"ו במאי 2022 בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה. על מנת להצטרף לברית, מועמד חייב להיות מאושר על ידי כל החברים הנוכחיים. בעוד שהצטרפות פינלנד אושרה באפריל, חסרה כאמור רק הונגריה כדי לאשר את בקשתה של שבדיה לחברות.

טורקיה דחתה תחילה את הבקשה בשל כך שדרשה משבדיה לנקוט צעדים נוספים כדי לרסן את החברים המקומיים של מפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK), הנחשבת לקבוצת "טרוריסטים" על ידי אנקרה, האיחוד האירופי וארה"ב.

בתוך כך, לאחרונה בכירים במערכת הביטחון של שבדיה אמרו כי על תושבי המדינה להיערך לאפשרות סבירה של מלחמה, זאת לראשונה מאז 1814 - אז ניהלה שבדיה מערכה קצרה עם נורבגיה.

השר השבדי לענייני הגנה אזרחית קארל-אוסקר בוהלין, אמר בוועידה ביטחונית כי "יכולה להיות מלחמה בשבדיה" וכי על כלל תושבי שבדיה להיערך לתרחיש כזה ולנסות להבין איך יתפסו את מקומם כשתבוא המלחמה - זאת כמובן על רקע האיום הרוסי.

נאט"ו רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה טורקיה הונגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד