כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המחיר הכלכלי

לאחר הסאגה: כביש 6 לא יקנוס לוחמי מילואים שטרם שילמו

חברת 'דרך ארץ' הודיעה כי לא תגבה קנסות ממילואימניקים שאיחרו בתשלום עבור נסיעה בכביש 6, כך מסר יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן

לאחר הסאגה: כביש 6 לא יקנוס לוחמי מילואים שטרם שילמו
כביש 6. אילוסטרציה צילום: עומר פיכמן, פלאש 90

הבוקר (רביעי), בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה הודיע היו"ר ח"כ דוד ביטן כי מנכ"ל חברת 'דרך ארץ' מסר לו הודעה בה נאמר כי הקנסות שניתנו לחיילים בתחילת המלחמה יבוטלו באופן גורף. עוד דרש כי שר הביטחון יפעיל את סעיף 8 בחוק כבישי אגרה, שמקנה לו את הסמכות לאחר הסכמת שרי התחבורה והאוצר, להוציא צו שיפטור את משרתי המילואים מתשלום בכבישי אגרה.

ח"כ וולדיגר אמרה כי "לא יעלה על הדעת להגיד לחייל מילואים, שנמצא מאז שמחת תורה בעזה, שיחזור הביתה בכבישים עוקפים כדי שלא יעלה למדינה כסף". נציג דרך ארץ, שהיה בדיון, אמר שמהלך כזה דורש תיאום מול החשב הכללי. 

במהלך הדיון בשבוע שעבר זעם ביטן על נציגי החברה "אתם לא מתביישים? הכול בהתחשבנויות עם המדינה? אתם לבד במדינה הזו? חיילי מילואים לא צריכים לשלם, בן אדם נמצא בעזה ויוצא אז הוא צריך לשלם? אתם מתווכחים על ביטול הקנסות?". 

מארגון "לובי 99" נמסר בתגובה: "אנו מברכים את חברי ועדת הכלכלה שתומכים בהצעתנו לדרוש משר הביטחון, מתוקף סמכותו, לחתום על צו הפוטר מתשלום אגרה כלי רכב מסוימים מטעמים של בטחון, בתמיכה ואישור של שר האוצר ושרת התחבורה. החזר הוצאות רטרואקטיבי הוא מבורך אך עלול להיות מיושם תוך פרק זמן ארוך וחיילי וחיילות המילואים זקוקים לפתרון מיידי, לנוכח העלויות שחלקם נאלצים לשלם בכל חודש על הנסיעה. לצד קידום החזר ההוצאות הרטרואקטיבי אנו מקווים שהצו ייחתם תוך שבוע ימים".

כביש 6 מלחמת חרבות ברזל מילואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד