ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"התפרקנו מסרטון החטיפה"

כבר 110 ימים: החברים של אביתר מחכים לשובו מהשבי

אביתר נחטף מרעים לעזה, מלבד הסרטון של חטיפתו שפורסם באותה שבת לא התקבל ממנו אות חיים. חבריו, שאחד מהם ניצל מטבח והשני החליט שלא להגיע למסיבה, מספרים על הקושי בלעדיו

כבר 110 ימים: החברים של אביתר מחכים לשובו מהשבי
הגעת המחבלים לרעים צילום: צילום מסך

כבר 110 ימים, מחכים קרובי החטופים לקרן אור ולהודעה על חזרתם. למרות זעקות השבר והפצרותיהם להביא לעסקה כמה שיותר מהר - עדיין לא הושגו הסכמות. בין החטופים, גם אביתר דוד, שציין את יום הולדתו ה-23 בשבי חמאס, לאחר שנחטף ממסיבת הנובה ברעים.

אביתר נסע למסיבה עם עידן הרמתי ורון צרפתי הי"ד שנרצחו וגיא דלאל שנחטף גם הוא לעזה. בריאיון לאסתי פרז בן-עמי ב"חצי היום" בכאן רשת ב, שיתפו שניים מחבריו - ניב כהן, שנסע איתם למסיבה ושרד, ושגיא סלע, ששמע על הכל מרחוק בתחושות סביב ההמתנה הארוכה לחברם.

בריאיון, סיפר ניב את סיפור הישרדותו וסיפר: "ברחתי מהמחבלים עד שהגעתי לרעים, שם היה כוח ימ"ס. הייתי ביער כמה שעות, וכל הזמן היה ירי בלתי פוסק". ניב הוסיף: "הגעתי הביתה בשמונה בערב ומשם יצאתי ישר למילואים".

במקביל, חברם שגיא שמע על שאירע מהבסיס בו שירת. הוא סיפר בריאיון המשותף של שני החברים: "קיבלתי מאות הודעות מאנשים שראו את סרטון החטיפה שלו וככה גיליתי מה קרה. התפרקתי, לא ידעתי מה לעשות".

עוד אמר שגיא בריאיון, כי סיפר לניב על חטיפת חבריו רק כשידע שהוא במקום בטוח. "התקשרתי לניב ושמעתי שהוא עוד בתופת, אז חיכיתי. בסוף, כשסיפרתי לו, שנינו נשברנו". השניים שיתפו גם בקושי ובגעגוע לחברם הקרוב, אותו הכירו לפני עשור, ואמרו: "אנחנו חייבים להיות חזקים בשבילו".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד