כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"לעולם לא אכפת שישחטו אותך"

צבי יחזקאלי: "האמריקאים לא יודעים כמה הרשות היא אויב"

ראש הדסק לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13') על המשך הלחימה בעזה | הוא הדגיש: "להכריע זה שרצועת עזה לא תהיה מקום לגור בו, שתתחיל הגירה מרצון"

צבי יחזקאלי: "האמריקאים לא יודעים כמה הרשות היא אויב"
צבי יחזקאלי צילום: צילום מסך ערוץ 13

עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל הממשלה הציבה שני יעדים - השבת החטופים ומיטוט שלטון חמאס. האם שני היעדים מתנגשים? אראל סג"ל ודוד ורטהיים דנו על כך ב־103fm עם צביקה יחזקאלי, ראש הדסק לענייני ערבים של 'חדשות 13', אשר פרש את משנתו.

"סינוואר לוחץ על כל נקודות הלחץ", הכריז יחזקאלי. "עם שני קווים מקבילים שיצאנו אליהם במלחמה ובסופו של דבר נרצה להשיג את שניהם, הם מתנגשים זה בזה, אין מה לעשות. ברור שאתה רוצה להכריע את חמאס, שלא יהיה חמאס פה כי כל העולם מסתכל על המאבק שלך, מאבק שיקבע את עתיד ילדינו בארצנו, זה מאבק ענק, אסטרטגי גדול. גם עניין החזרת החטופים - לא תחזיר לא ניצחת זה ברור. זה כלי במלחמה, תחשוב על המלחמה הזו בלי החטופים, היינו כבר מבינים מה מטרות המלחמה".

עוד טען כי "הוא מקיף את עצמו בחטופים ונוגע בכל נקודות הלחץ של החברה הישראלית. אל תשכחו שהחטופים נלקחו מלכתחילה כדי לייצר את פוליסת הביטוח הזו. תראו שהגענו למצב שהאמריקנים מגיעים למצב שהם מציעים החזרת חטופים תמורת מדינה פלסטינית. אנחנו מתמודדים מול ארגון ג'יהאדיסטי".

לאור אמירותיו תהה ורטהיים האם האמריקנים מבינים זאת, ויחזקאלי השיב בנחרצות: "לא. אם האמריקנים היו קוראים ספר לימוד אחד של הרשות הפלסטינית, אם הם היו מבינים לאן הם לוקחים אותנו, זה לפעמים יותר גרוע מחמאס. חמאס בא ואומר 'אני אזרוק אותך לים', אבו מאזן אומר 'אני אהיה חבר שלך ורוצה לזרוק אותך לים'. האמריקנים לא מכירים את הרשות הפלסטינית, לא יודעים כמה הרשות היא אויב. אתה היית מאמין שביום המאה ומשהו נדבר עם חמאס על עסקאות? הוא רוצה להשאיר את הקיום שלו. סינוואר רוצה למשוך פה זמן".

"מה שמיצית עכשיו במהלך הצבאי זה משהו שאתה יכול רק להמשיך איתו. תתפלל לזה שתגיע לתווך התת קרקעי בחאן יונס, תישבר שם שרשרת הפיקוד ואולי תוכל להציל את החטופים. הכרת הבעיה שלך, מהכרת הבעיה תיגזר התגובה, ייגזרו המהלכים שלך. אתה מבין מה קורה ברצועת עזה? עם מי יש לך עסק? אתמול חזרתי לימים הראשונים ששידרנו, אחת המילים שהיו שגורות בפי זה 'אתם לא יודעים עם מי יש לכם עסק'. אתה מבין עם מי יש לך עסק? אם תגיד לי כן אני מאוד שמח. האם אתה מבין שהדבר הזה מוקרן כאידיאולוגיה גם ביו"ש? האויב שלנו אכזר, אתה עכשיו במלחמה", הבהיר.

"אני אהיה בדו קיום רק עם מי שיכיר בקיומי"

בנוסף הודה יחזקאלי כי הוא מאותם אנשים שטוענים שמעטים האנשים שמתגוררים ברצועת עזה והינם חפים מפשע. "האוכלוסייה הזו תומכת ועדיין מגבה את ארגון הטרור. להכריע זה שרצועת עזה לא תהיה מקום לגור בו, שתתחיל הגירה מרצון, ושום שלטון פלסטיני שהוא תומך ג'יהאד או מחנך לג'יהאד. עד שהשכונה שלנו לא תבין שהיה פה ניצחון אמיתי, מהדהד, כואב, עם הרבה שקט אחריו, לא תוכל להגיע לזה, כי אז אתה לא תישאר מדינה".

"אתה רוצה להיות נחמד לעולם, האירופים והאמריקנים מצידם שישחטו אותך", תקף, "אכפת להם? ביידן נותן פה הפסקה לחמאס, הוא רוצה להקים רשות פלסטינית, אני לא מאמין לו שהוא רוצה לשמור עליי באסטרטגיה. תחשוב על לגיטימציה בינלאומית והסכין תתקרב אליך לבית. הם מספרים לעצמם את סיפור הפליטות, ואין מה לעשות. אני אהיה בדו קיום רק עם מי שיכיר בקיומי. אחרי שבעה באוקטובר אתה מדבר איתי על שתי מדינות? זה עניין של צדק, הם לא מכירים בצדק שלך וכל עוד לא תכיר בזה אני לא חושב שזה דו קיום".

לסיום, הסביר יחזקאלי כי "ברגע שתפסיק עם ההרתעה הם שוב יצמיחו לך מתחת לאף, כי שם יש את תרבות הג'יהאד. ברור שכולם רוצים שננצח, זה גם זמן וגם אין לנו את תמונת הקרב. מי מתדלק יותר את התקשורת? זה כמויות די שוות. אתה שומע כל מיני דברים ומגבש לך תמונת קרב שנראית כרגע כמו דשדוש. אני בטוח שננצח".

ערכה את הדברים: שני רומנו - רדיו 103

צבי יחזקאלי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד