ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
קורא להתעלם מכל החלטה

פרופ' דרשוביץ: "ישראל טעתה שניגשה להאג"

לקראת קבלת ההחלטה בעניין התביעה של דרום אפריקה נגד ישראל, התייחס אלן דרשוביץ לעצם המשפט עצמו, ואמר "זה לא בית משפט אמיתי"

פרופ' דרשוביץ: "ישראל טעתה שניגשה להאג"
אלן דרשוביץ צילום: מתוך פייסבוק

המשפטן האמריקני-יהודי הבכיר פרופ' אלן דרשוביץ, ששמו עלה כמועמד פוטנציאלי לכהן כשופט מטעם ישראל בתביעה של דרום אפריקה בבית הדין הבינלאומי בהאג, הבהיר שעל ישראל לא להתייחס לכל החלטה שתתקבל שם.

"ישראל צריכה להתעלם מכל החלטה וכל מה שנאמר על ידי בית המשפט העולמי בהאג", אמר היום בריאיון ל-ynet Live. "זה לא בית משפט אמיתי, זה בית משפט ששופטיו נבחרים על ידי המדינות, הם משקפים את המדיניות שלהם, לא את שלטון החוק ולא את בית המשפט. אני חושב שישראל עשתה טעות בכך שניגשה לבית המשפט ועשתה טעות בהיענותה לבית המשפט, זה אחד מהעיוותים האבסורדים של ההליך המשפטי בהיסטוריה המודרנית".

עוד אמר: "ישראל לא ביצעה רצח עם, מספר האזרחים שנהרגו הם מידתיים למספר הלוחמים, היא נמוכה מכל מלחמה בהיסטוריה המודרנית, ישראל עושה את המיטב כדי לשמר את חיי האזרחים, ובמקביל אנחנו רואים שחמאס עושה את המיטב כדי לסכן ולפגוע באזרחים. אני אישית הייתי מתעלם מכל החלטה שתבוא, אני בטוח אקרא את זה בזעם, אבל לא תהיה לזה השפעה על מה שאני חושב בכל מקרה, זה בכל מקרה לא רלוונטי".

לגבי הצוות הישראלי אמר: "אני חושב שעורכי הדין הישראליים עשו עבודה טובה תחת המגבלות של בית הדין הבינלאומי לצדק, אבל זה כאילו לטעון בפני קיר לטענותיהם לא תהיה שום השפעה על ההחלטה בכל מקרה. זה פוליטיקה, אין לזה קשר עם החוק והמשפט. ואני חושב שעל ידי טיעון בשם החוק הם לגיטימיים, אבל בפני בית משפט לא לגיטימי".

הוא נשאל למה הוא לא נשלח להאג מטעם ישראל: "אני הייתי מאתגר את המערכת המשפטית בהאג. לא הייתי מתיישר עם הטיעונים בעניין הערך כי אני לא חושב שתהיה לזה איזושהי השפעה, אז אני לא האדם הנכון לשלוח אם הם היו רוצים לקחת את בית המשפט ברצינות. אני לא לוקח את בית המשפט הזה ברצינות ואני לא מכבד אותו, אז כנראה שהייתי האדם הלא נכון לשלוח. אם הם היו רוצים לאתגר את המערכת המשפטית, אז כנראה שהייתי מתאים הרבה יותר".

מלחמת חרבות ברזל בית הדין הבינלאומי בהאג חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד