כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בעל הייסורים

כאב גדול במודיעין עילית: הגב' חיה רויזי הלר ע"ה

כמעט שבוע חלף מפטירתה של האשה המיוסרת שסבלה מניוון שרירים קשה • בעלה המכונה בפי כל 'רֶבּ אברהם בעל הייסורים', טיפל בה במסירות, לאחר שנאלץ להוציא את בתם היחידה למשפחה אומנת • ידידיו של האב מנסים להתארגן כדי לסייע בשיקומו ובשיקומה של הילדה

כאב גדול במודיעין עילית: הגב' חיה רויזי הלר ע"ה
הגב' הלר ע"ה צילום: באדיבות המצלם

כאב גדול במודיעין עילית, לאחר פטירתה של האשה המיוסרת והצדקנית חיה רוזא הלר ע"ה, שכונתה בפי חברותיה 'חיה רויזי', ושבחמש השנים האחרונות סבלה ממחלת ניוון שרירים חמורה, שפגעה באופן קשה מאוד בתפקוד היומיומי שלה, עד שגרמה למותה רח"ל.

לתרומה למשפחה השבורה הקליקו כאן>>>

גם קודם לכן היתה חיה רויזי אשה חולנית ומסובלת בייסורים, וכך גם בעלה הרב אברהם הלר יבלחט"א, המכונה בפי כל 'רֶבּ אברהם בעל הייסורים'.

לבני הזוג נולדה בת אחת, לפני 14 שנים, אחרי 13 שנות ציפייה. הם גידלו אותה באהבה ובמסירות אינסופית, אך לאחר שלקתה האם במחללת ניוון השרירים והתפקוד שלה ירד במהירות, לא נותרה להם ברירה אלא להוציא את הילדה לביתה של משפחה אומנת, כדי שתוכל לגדול בסביבה בריאה ולקבל את כל מחסורה.

מאז טיפל ר' אברהם במסירות ברעייתו החולה, וחילק את זמנו בין השהייה לצד מיטתה ובין בית הכנסת בו הוא יושב שעות ארוכות. לעבוד במצבו זה, הוא לא היה מסוגל, והמצב הכלכלי... בהתאם.

בשלוש השבועות האחרונים לחייה היתה המנוחה מאושפזת בבית החולים 'שיבא' בתל השומר. הגוף חדל מלתפקד, כל המערכות קרסו בזו אחר זו, והרופאים אמרו נואש לחייה, ואכן ביום שישי האחרון השיבה נשמתה ליוצרה, וכעבור כשעתיים וחצי נטמנה בבית העלמין ברחובות, בהלוויה רוויית כאב ויגון.

בפטירתה הותירה את בעלה ר' אברהם ואת בתם היחידה, שבורים ורצוצים. הבת ממשיכה לשהות בבית המשפחה האומנת, והבעל נותר בגפו, שבור ורצוץ. ידידיו ומכריו מספרים שעולמו חשך בעדו, והם חוששים מאוד לבריאותו לנוכח הכאב העצום בו הוא שרוי.

התקווה היא שאחרי שמצבו הכלכלי יתייצב, יוכל ר' אברהם לשוב ולחייך, ואולי אפילו להקים מחדש את ביתו, לאחר שחרב עליו ביתו הראשון, ובהתאם לכך הוקמה קרן לעזרה וסיוע, בניסיון לאפשר לו להשתקם, להתאושש, להרים את הראש מעט, ולנסות לבנות עתיק טוב יותר עבורו ועבור בתו, היתומה הצעירה.

לתרומה למשפחה השבורה הקליקו כאן>>>

 

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד