כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"צה"ל מוכיח שידו על העליונה"

עסקת חטופים? רק בתנאי שהלחימה נמשכת

מפקד הגיס המטכ"לי לשעבר אלוף (מיל') גרשון הכהן על המו"מ להשבת יתר החטופים • על היום שאחרי: "תמונת ניצחון בלי מציאות ממשית מאחוריה היא שום דבר"

עסקת חטופים? רק בתנאי שהלחימה נמשכת
כחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

אתמול (שלישי) פורסם מתווה עסקת החטופים שעל הפרק, במסגרתו עתידה להיות הפוגה ארוכה יותר מההפוגה בעסקה הקודמת, זאת בתמורה לשחרור יתר החיילים בשלבים. מפקד הגיס המטכ"לי לשעבר אלוף (מיל') גרשון הכהן התייחס לאפשרות של הבשלת העסקה הנוכחית בראיון לרדיו צפון.

"כל עוד לא מדובר בהתחייבות של מדינת ישראל להפסקת אש של סיום המלחמה, שבמצב כזה יוצאים מכל המרחב שאנו מחזיקים בעזה, וסינוואר שורד ומנצח, כי הוא מראה שעבר כתישה ושרד", טען. "ואז כל מה שקרה לא היה יותר מעוד סבב, ואת זה אסור לנו לאפשר. צריך לראות שלא נותנים להם לחזור לרצועת עזה הצפונית, כל עוד החטופים שלנו לא חוזרים אין מצב שהעקורים מבתיהם חוזרים לרצועה".

עוד הוסיף ואמר: "גם תמונות ניצחון הכי אייקוניות, מאחוריהן עומדת מלחמה קשה. תמונת ניצחון בלי מציאות ממשית מאחוריה היא שום דבר. אנחנו במלחמה ארוכה, אנחנו במלחמה שיש לה משמעות קיומית. כמות ההישגים לכשעצמה לא מסדרת לנו את הניצחון. אין פה רגע של היום שאחרי, שגוזרים פה סרט ויהיה שלום אזורי. זו נקודת המוצא שאם אנו מבינים אותה, אנו יכולים לנהל את עצמנו בעוצמות הנכונות".

הקבינט הגדיר מטרות מלחמה, הוא עומד בהן, והצליח לייצר שעון חול מדיני שלא בא אחרי חודש ואומר שסיימנו. המלחמה נמשכת, התנאים לפעולת הצבא, כולל חימוש שמגיע בארה"ב, במידה רבה קיימים, והצבא עם חיילים שמוכנים להילחם בצורה שלא ראיתי אף פעם, גם לא במלחמת יום הכיפורים. בנקודות בהן צה"ל פועל הוא מוכיח את ידו על העליונה, והשאלה איך לוקחים את כל זה עכשיו לממשות של הישג היא עדיין לא פתורה".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד